Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش ماشيني فرش ماشيني

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

انواع نقشه در فرش كاشان

افشان درباري 1200 شانه-خريد مستقيم از كارخانه قالي كاشان

نقش و نگار هايي كه ما امروز بر روي فرش هاي ماشيني و دستبافت مي بينيم به گذشته هاي دور برميگردد. گاهي ايده هاي مختلف از كشور هاي ديگر نيز وارد ايران شده و باعث ايجاد نقشه هاي متنوع شده است. اما با وجود تنوع بسيار در اين زمينه نقشه هاي فرش در 8 دسته طبقه بندي مي شوند كه شامل نقشه هاي قديمي و جديد مي باشد. در اين مقاله با اين سبك ها بيشتر آشنا شده و به شما كمك مي كنيم در هنگام خريد فرش، نقشه ها را به خوبي بشناسيد. با ما در ادامه مقاله همراه باشيد.

انواع طرح هاي فرش

*طرح لچك ترنج

اين طرح كه به اصطلاح به آن لچك محراب نيز مي گويند يكي از معروف ترين طرح ها در فرش مي باشد كه به گفته مورخان از طراحي كاشي هاي مدارس، مساجد يا نقش و نگار هاي روي كتاب هاي قديمي چرمي به وجود آمده است. نقشه كشان قالي در دوره صفويه با خلاقيت هاي بسيارشان به طراحي اين اشكال زيبا پرداخته و باعث وجود يك اثر ماندگار در اين بازه زماني شده اند. از اصيل ترين مناطق نقشه كشي فرش مي توان به كاشان اشاره كرد. كه شهر هايي همچون يزد، اردستان و كشور مصر از روي اين نقش و نگار ها در طراحي نقشه هايشان به كار برده اند.

*طرح افشان

اين نقشه از گذشته تا كنون در بين تمام افراد بسيار محبوب بوده است. طرح هاي افشان نقشه هايي بدون ترنج و خلوت مي باشند و بهترين گزينه براي دكوراسيون هاي شلوغ است. در طراحي نقشه افشان از گل و بوته استفاده شده و طرح هاي اسليمي در حاشيه فرش به كار برده شده است. طرح افشان از زمان شاه عباس شكل گرفته و تا امروز توجه افراد زيادي را به خود جلب كرده است. نام يكي از نقشه هاي معروف افشان شاه عباسي بوده كه در گذشته به آن سرتاسري شاه عباس نيز مي گفتند. از ديگر نقشه ها مي توان به افشان شكسته، افشان ترنج دار، افشان اسليمي و ... اشاره كرد.

*طرح گلداني و درختي

اين طرح يكي از معروف ترين نقشه هاي كاشان مي باشد كه از گذشته تا امروز در بين تمام علاقه مندان به فرش شناخته شده مي باشد. اصالت اين طرح مربوط به جوشقان كاشان مي باشد كه در زمان صفويه شكل گرفته اند. در حال حاضر از اين نقشه بيشتر براي بافت قاليچه استفاده مي شود.

*طرح شكارگاه

همان طور كه اسم اين طرح پيداست طراحي اين نقشه تصوير شكار حيوانات، شكارچي و گل و گياه بوده كه در سر تا سر فرش پياده شده است. در صنعت فرش ماشيني امروزه از طرح شكارگاه استقبال فراواني مي شود. و مي توان اين سبك را بر روي فرش هايي همچون فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه خريداري كرد.

*طرح محرابي

ايده اين نقشه از محراب مسجد گرفته شده و همانند اسمش در پوشش مساجد به كار برده مي شود. در بعضي از نقشه هاي محرابي شما مي توانيد خطي از قرآن يا احاديث را در قسمتي كه انسان سجده مي كند در حاشيه فرش ملاحظه بفرماييد. در اين طراحي به هيچ وجه چهره، حيوانات و گل و گياه طراحي نمي شود. چرا كه در هنگام اقامه نماز افراد را دچار سردرگمي خواهد كرد.

*طرح هاي واگيره اي

اين نقشه در قسمت كوچكي طراحي شده و در سر تا سر نقشه به صورت مداوم تكرار مي شود. از معروف ترين سبك ها در اين زمينه مي توان به نقشه هاي خشتي و بته جقه اشاره كرد.

*طرح هاي تصويري

طرح هاي تصويري در كاشان سابقه اي دور و دراز دارد. اشخاص نامداري در اين زمينه در زمان محمد رضا شاه پهلوي به بافت اين سبك براي پوشش دربار مي پرداختند. 3 نقشه در اين طراحي بسيار معروف مي باشد كه شامل:

*نقشه ي محتشم، چهره اي و منظره ي شمايلي مي باشد.

در نقشه محتشم اكثرا طرخح هاي لچك و ترنج به كار برده شده است. حاشيه هاي اين نقشه پهن بوده و گل و بوته هايي مانند درخت بيد مجنون، گل و بوته ها به سادگي در سر تا سر فرش استفاده شده است. در حاشيه نقشه نيز نقش و نگار هاي اسليمي به كار رفته و يكي از زيبا ترين نقشه هاي فرش مي باشد.

فرش كاشان

امروزه كاشان يكي از برزگترين توليد كننده هاي فرش ماشيني مي باشد. طرح هايي كه امروزه بر روي فرش هاي ماشيني پياده مي شوند از نقش و نگار هاي قديمي ايده گرفته اند. سايت قالي كاشان يكي از برند هاي معتبر در زمينه فروش محصولات فرش ماشيني بوده و نقشه هاي قديمي و جديد را در اختيار مشتريان خود قرار داده است. ارسال محصولات اين فروشگاه مستقيم از كارخانه و بدون واسطه مي باشد. يكي از مزيت هاي اين فروشگاه اينترنتي ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/5 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

همه چيز درباره فرش 1200 شانه!

فرش 1200 شانه قالي كاشان

خريد فرش دستباف يا ماشيني امروزه يكي از عناصر مهم در هر خانه مي باشد. با پيشرفت تكنولوژي در صنعت فرش ماشيني ايران، روز به روز محصولات متنوع و زيباتري به بازار عرضه مي شود. يكي از پرفروش ترين محصولات، فرش هاي 1200 شانه با تراكم 3600 مي باشد كه امروزه بسيار مورد توجه افراد قرار گرفته است. در اين مقاله به ويژگي هاي اين محصول زيبا مي پردازيم.

ويژگي هاي فرش 1200 شانه

طرح و رنگ هاي متنوعي بر روي فرش 1200 شانه بافته مي شود. به دليل افزايش شانه و تراكم در فرش هاي 1200 شانه، ظاهر فرش دستباف گونه مي شود و جلوه بي نظيري را پيدا مي كند. هرچه شانه و تراكم در فرش افزايش پيدا كند، قيمت فرش بالا مي رود. همچنين الياف فرش نارك تر شده و كيفيت آن پايين مي آيد و بيشتر جنبه تزئيني به خود مي گيرد. لازم به ذكر است خريد فرش هاي 1200 شانه با تراكم 3600 براي مكام هاي پر رفت و آمد به هيچگونه پيشنهاد نمي شود.

فرش هاي 1200 شانه از الياف صد در صد اكريليك يا اكريليك هيت ست شده بافته مي شود و قابليت ضد پرزدهي دارد و دواك و كيفيت فرش را افزايش مي دهد. همچنين به دليل ضد حساسيت بودن الياف براي افرادي كه آلرژي و يا مشكل تنفسي دارند گزينه بسيار مناسبي مي باشد. دستگاه توليد فرش 1200 شانه HCPX2 نام داشته و قابليت بافت فرش 8 و 10 رنگ را دارد.

فرش 1200 شانه گل برجسته

فرش هاي گل برجسته از الياف اكريليك هيت ست شده توليد مي شود. اين فرش ها با توجه به حرارتي كه ديده اند داراي مقاومت بالايي مي باشند. ولي همين فرو رفتگي ها در فرش باعث شده فرش نازك تر شده و امكان از بين رفتن آن افزايش پيدا كند. همچنين آلودگي در بين اين فرو رفتگي ها باقي مانده و به سختي پاك شود. به همين دليل افرادي كه به دنبال فرش هاي 1200 شانه گل برجسته هستند بايد شرايط نگهداري مناسب از اين محصول را داشته باشند.

طرح هاي پرفروش فرش 1200 شانه

طرح افشان:
نقش افشان بر روي انواع فرش ها بافته مي شود و يكي از پر فروش ترين طرح ها مي باشد. چرا كه به دليل نداشتن ترنج در مركز فرش و طراحي زيباي آن بسيار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

طرح اصفهان:

از ديگر طرح هاي پرفروش مي توان به نقشه اصفهان اشاره كرد. وجود لچك و ترنج در فرش باعث شده جلوه ي سنتي را به خود بگيرد و بهترين گزينه براي دكوراسيون سنتي به شمار برود. اين نقش و نگار ها از چهار گوشه فرش به صورت قرينه شكل گرفته و به مركز فرش كه ترنج نام دارد ختم مي شود. نقشه هاي پر فروش با ابعاد فرش 6 متري، فرش 9 متري و فرش 12متري در تمام فروشگاه هاي فرش قابل خريداري است.

فرش ماشيني كاشان

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان يك فروشگاه معتبر در زمينه فروش انوع فرش ها با قيمت بسيار مناسب مي باشد. با مراجعه به اين سايت ميتوانيد زيباترين طرح و نقش ها را خريداري كنيد. يكي ديگر از ويژگي هاي اين فروشگاه، ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/1/10 ساعت: ۱۳ توسط:best-carpet :

تشخيص فرش ماشيني اصل از تقلبي

فرش اصل در قالي كاشان

امروزه تنوع در بافت فرش هاي ماشيني بسيار بالا مي باشد. به همين دليل برخي از افراد با جايگزين كردن مواد اوليه نامرغوب، فرش بي كيفيت خود را به جاي يك فرش اصل به فروش مي رسانند. اين مقاله به منظور روش هاي تشخيص فرش اصل از تقلبي تهيه شده مي باشد. تا به شما كمك كند بهترين كيفيت را خريداري كنيد.

فرش ماشيني اصل كاشان

شانه و تراكم در فرش هاي ماشيني نقش بسيار مهمي را دارند. شانه به تعداد گره ها در ي متر عرض فرش گفته مي شود. همچنين به تعداد گره ها در يك متر طول فرش تراكم گفته مي شود. به صورت استاندارد، فرش هاي اصل در شانه هاي 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه، 1600 شانه توليد و بازار عرضه مي گردند. با توجه به عرض ماشين آلات بافندگي، عرض يا شانه فرش در همه فرش ها ثابت مي باشد ولي طول يا تراكم فرش متغير مي باشد. براي تشخيص اصل بودن يك فرش مي توانيد تعداد گره ها در يك متر عرض فرش را شمرده و با صد برابر كردن آن شانه فرش اصل را بدست آوريد.

فرش ماشيني 700 شانه اصل

تراكم در فرش هاي 700 شانه متغير مي باشد. به صورت استاندارد اين تراكم بين عدد 1000 الي 3000 توليد مي شود. فرش هاي 700 شانه در دو دسته 8 رنگ و 10 رنگ بافته مي شوند. بارزترين تراكم در فرش هاي 700 شانه، تراكم 2550 بوده و در نتيجه يكي از اصل ترين فرش هاي ماشيني با مشخصات 700 شانه با تراكم 2550 به بازار عرضه مي گردد.

فرش ماشيني 1000 شانه اصل

فرش هاي 1000 شانه با تراكم 3000 توليد مي شوند و با طيف رنگي 8 رنگ و 10 رنگ به فروش مي رسند. الياف به كار رفته در فرش هاي 1000 شانه نخ اكريليك هيت ست شده مي باشد. چنانچه فرش 1000 شانه اي خريداري كرديد كه داراي مشخصات ديگري بود، آن فرش اصل نمي باشد.

فرش ماشيني 1200 شانه اصل

فرش 1200 شانه به صورت استاندارد در تراكم 3600 بافته مي شود. اين فرش همانند فرش هاي ديگر در به صورت 8 رنگ و 10 رنگ توليد مي گردد. يكي از ويژگي هاي فرش 1200 شانه استفاده از نخ اكريليك هيت ست شده با قابليت ضد پرزدهي و حساسيت مي باشد. موارد ذكر شده لازمه يك فرش اصل مي باشد.

فرش ماشيني 1500 شانه اصل

يكي از ويژگي هاي فرش 1500 شانه، جلوه دستباف گونه آن مي باشد. الياف استفاده شده در فرش هاي 1500 شانه صد در صد اكريليك است. به همين منظور فرش غير قابل پرزدهي و حساسيت مي باشد. يكي از جديد و به روز ترين دستگاه هاي بافت فرش 1500 شانه، به نام HCI3 مي باشد.

كيفيت الياف

در بافت فرش هاي ماشيني از الياف مصنوعي استفاده مي شود. در الياف مصنوعي، اكريليك يكي از بهترين الياف به كار برده شده در فرش مي باشد. الياف اكريليك قيمت بالاتري را نسبت به الياف ديگر دارد. چرا كه دوام و كيفيت فرش را افزايش مي دهد.

 از ويژگي هاي اكريليك مي توان به عدم ايجاد پرزدهي و حساسيت در آن اشاره كرد. همچنين در برابر نور مستقيم خورشيد مقاوم مي باشد. اگر به دنبال فرشي هستيد كه ماندگاري بالايي داشته و همچنين جلوه ي زيبايي را به فرش دهد، الياف صد در صد اكريليك بهترين گزينه براي شما مي باشد. يكي از تفاوت هايي كه فرش اصل از فرش تقلبي دارد، لطافت و نرمي الياف مي باشد. به صورتي كه قدم گذاشتن روي آن حس آرامش را در مخاطب ايجاد كند.

استعلام از كارخانه مربوط

در پشت تمامي فرش هاي اصل، برچسبي به منظور شناسنامه كلي از فرش مي باشد. در آن شناسنامه مشخصات كاملي از فرش ذكر شده است. با تماس به شركت توليد كننده مي توانيد اصل يا تقلبي بودن محصول را تشخيص دهيد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

با خريد فرش كاشان از فروشگاه اينترنتي قالي كاشان مي توانيد فرشي زيبا و با كيفيت را خريداري كنيد. يكي از ويژگي هاي فروشگاه قالي كاشان ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد. همچنين محصولات ارائه شده در اين فروشگاه، از برند هاي معتبر مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/12/12 ساعت: ۱۵ توسط:best-carpet :

فرش فريز ماشيني كاشان - تفاوت فرش فريز و گليم فرش

فرش كاشان گليم فرش و فرش فانتزي فريز كاشان قيمت و خريد فرش و گليم قالي كاشان

فرش هاي ماشيني كاشان انواع زيادي داشته كه هر كدام كيفيت بافت بسيار بالايي دارند. كيفيت بسيار بالا در كنار طرح هاي جديد و منحصر به فرد سبب شده فرش هاي كاشان در سراسر دنيا مشهور باشند. كاشان از گذشته مهد توليد قالي هاي دستباف بوده و هم اكنون نيز هم در توليد فرش ماشيني و هم قالي هاي دستباف بسيارمعروف است. يكي از انواع فرش هاي ماشيني مدرن كه در سال هاي اخير شهرت يافته است فرش فريز ماشيني كاشان است. در اين متن به بررسي اين فرش پرداخته و تفاوت هاي آن را با گليم فرش كاشان بررسي خواهيم كرد.

فرش فريز چيست ؟

فرش فريز يكي از انواع فرش هاي فانتزي و مدرن است كه با الياف پلي استر يا پلي پروپيلن بافته مي شود. از اين رو مقاومت بالايي داشته و ظاهري براق دارد. هم چنين بافتي نرم و لطيف دارد كه به دليل ضخامت بسيار خوب آن است. اين موارد سبب شده فرش فريز گزينه اي عالي براي استفاده در اتاق كودكان محسوب شود. انواع فرش هاي فريز عروسكي و كودك كاشان با جديد ترين طرح ها در كارخانه فرش كاشان در حال توليد است.

از ديگر ويژگي هاي فرش فريز ماشيني كاشان وزن سبك و شست و شوي بسيار راحت آن است. الياف اين فرش به گونه اي است كه خيلي ديرتر كثيف شده و به راحتي تميز مي شود. الياف فرش فريز فانتزي هيت ست شده هستند و پرز دهي ندارند. قيمت ارزان فرش فريز در كنار اين ويژگي ها سبب مي شود براي استفاده در فضا هاي شلوغ نيز گزينه مناسبي باشد.

فرش فريز كاشان همانند فرش هاي كلاسيك به صورت دوتايي و به هم چسبيده بافته مي شوند. به صورتي كه خاب هر دو فرش به هم متصل بوده و پس از بافت به وسيله برش از هم جدا مي شوند. از اين رو فرش هاي فريز ريشه بريده يا كات پيل cut pile محسوب مي شوند. فرش فريز كاشان در ابعاد متنوعي مانند فرش 6 متري و فرش 4 متري بافته شده و داراي طرح هاي متنوعي مثل : فرش فريز سه بعدي ، فرش فريز طرح سنتي يا گبه ، فرش فريزعروسكي و كودك ، فرش فريز فانتزي ، فرش فريز ترك و ... مي باشد.

تفاوت فرش فريز و گليم 

فرش فريز و گليم از بافته هايي هستند كه در دكوراسيون هاي مدرن امروزي استفاده بسيار زيادي دارند. نحوه بافت فرش فريز و گليم تفاوت هايي دارد. فرش فريز داراي نخ خاب مستحكم و نسبتا ضخيمي بوده و بافتي نرم دارد. اما گليم ها همانند موكت ها بدون نخ خاب و تنها با تار و پود بافته مي شوند. به همين دليل ضخامت بسيار پايين تري دارند. گليم ها براي استفاده در راه رو ها، راه پله ها و آشپزخانه بسيار مناسب هستند. زيرا وزن بسيار كمي دارند. سبك بودن و جابجايي آسان در هنگام شست وشوي گليم كار را آسان تر مي كند.

از ديگر تفاوت هاي گليم و فرش فريز تفاوت ظاهري آنها است. گليم هاي ماشيني كاشان اغلب داراي طرح هاي سنتي و ساده هستند و با رنگ هاي كم تعدادي بافته مي شوند. اما فرش فريز به دليل تراكم بالاتر در بافت طرح هاي متنوع و مدرني داشته و با رنگ هاي پرتعدادي نيز بافته مي شود. ضخامت بيش تر فرش فريز نسبت به گليم باعث مقاومت و دوام بيش تر فرش فريز شده است. 

خريد گليم فرش و فرش فريز كاشان

همان گونه كه در بالا اشاره شد فرش فريز و گليم فرش از بافته هاي محبوب و پر فروش كاشان هستند. گليم ها به دليل طرح هاي سنتي و اصيل و فرش هاي فريز به دليل طرح هاي متنوع فانتزي طرفداران زيادي دارند. براي خريد گليم فرش كاشان يا فرش فريز كاشان به سايت قالي كاشان مراجعه كنيد. در فروشگاه اينترنتي قالي كاشان انواع فرش هاي سنتي و كلاسيك و فرش هاي فانتزي و مدرن مانند فرش شگي به قيمت ارزان تر به نمايش گذاشته شده است. در فروشگاه قالي كاشان جديد ترين فرش هاي ماشيني كاشان را مي توانيد مستقيما از كارخانه فرش كاشان خريد نموده و با بهترين كيفيت دريافت نماييد.

جديد ترين و زيبا ترين فرش هاي كلاسيك و سنتي مانند فرش طرح افشان كاشان و فرش طرح خشتي كاشان را مي توان در شانه و تراكم و ابعاد مختلف در اين مجموعه مشاهده و بررسي نمود.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/23 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش وينتيج يا كهنه نما چيست ؟

                    فرش كاشان قالي كاشان خريد فرش فانتزي وينتيج كهنه نما - فرش مدرن كاشان

فرش وينتيج يا كهنه نما چيست ؟ 

فرش هاي وينتيج يا كهنه نما نسل جديدي از فرش هاي ماشيني كاشان هستند . وينتيج لغتي لاتين به معناي عتيقه يا كهنه است كه براي اين دسته از فرش ها استفاده مي شود . در صنعت فرش هاي دستباف هر چه قدمت فرش بيش تر باشد ارزش آن نه تنها كم نمي شود بلكه به آن افزوده مي شود . ازاين رو افراد زيادي هستند كه به فرش هاي كهنه و قديمي علاقه دارند . 

در مورد فرش هاي ماشيني نيز به دليل استقبال از فرش هاي كهنه و قدمي توليدكنندگان اقدام به بافت فرش هايي با ظاهري كهنه كرده اند . امروزه فرش ماشيني جديد را به روش هايي به فرش هاي قديمي تبديل مي كنند تا ظاهري كهنه داشته باشد . در اين راه از روش ها مختلفي استفاده مي كنند .

فرش وينتيج چگونه بافته مي شود ؟

فرش وينتيج يا كهنه نما به فرشي گفته مي شود كه ظاهري كلاسيك با طرح و نقش سنتي  دارند و با روش هاي خاصي ، ظاهري قديمي و كهنه پيدا كرده اند . فرش هاي وينتيج يا كهنه نما به روش هاي خاصي توليد مي شوند . در اين فرش ها معمولا طرحي سنتي و كلاسيك در فرش بافته مي شود و با استفاده از روش هايي مانند استفاده از مواد شيميايي اقدام به كهنه كردن فرش مي كنند .
اين روش ها اصطلاحا دشوار كردن فرش ناميده مي شود . در اين روش رنگ هاي فرش به گونه اي تغيير پيدا مي كند تا مانند فرش هاي قديمي به هم ريخته و كم رنگ ديده شود .

كاربرد فرش كهنه نما در دكوراسيون

يكي از مهم ترين وسايل هر خانه كه تاثير زيادي در زيبايي آن دارد يقينا فرش است . اما ويژگي مهمي كه فرش هاي پتينه را محبوب كرده در اين است كه با هر نوع دكوراسيون هماهنگي پيدا كرده و به خوبي در كنار وسايل و مبلمان هاي مدرن ست مي شوند .

فرش هاي وينتيج يا كهنه نماي كاشان طرح ها و نقش هاي بسيار متنوعي دارند . استفاده از فرش طرح هاي وينتيج به دليل سادگي طرح و رنگ هاي ساده و به روز براي دكوراسيون هاي مدرن بسيار مناسب هستند . البته در دكوراسيون هاي كلاسيك نيز مي توان از اين فرش ها استفاده كرد .

استفاده از فرش هاي كهنه نما در انواع دكوراسيون روز به روز در حال افزايش است و طرح هاي متنوعي از اين فرش ها بافته مي شود .

مزايا و نگهداري فرش وينتيج

به منظور افزايش طول عمر فرش هاي وينتيج بايد در نگهداري از آن ها دقت زيادي داشت . البته كيفيت فرش هاي وينتيج بسيار زياد است و با گذشت زمان تغييري در بافت و رنگ آن ها ايجاد نمي شود . در مورد اين دسته از فرش هاي ماشيني كاشان بايد گفت كه فرش وينتيج انتخاب مناسبي است براي افرادي كه در عين اينكه به دنبال سبك جديد و مدرن در دكوراسيون خانه خود هستند ، به طرح هاي سنتي و قديمي فرش نيز علاقه مند هستند و به فكر خريد فرش هاي سنتي و دستباف گونه نيز هستند .

فرش هاي وينتيج در طرح و نقش هاي بسيار متنوعي بافته مي شوند و براي هر سليقه اي مناسب هستند . در مورد جنس فرش هاي كهنه نما نيز بايد گفت با الياف درجه يك و مدرني بافته مي شوند و دوام و طول عمر بسيار بالايي نيز دارند .

از جمله ديگر مزاياي فرش وينتيج يا كهنه نما مي توان به وزن سبك آن اشاره نمود ، به طوريكه به راحتي قابل جابجايي هستند .

خريد فرش وينتيج ( كهنه نما ) ماشيني كاشان مستقيم از كارخانه

براي خريد اينترنتي فرش ماشيني كاشان پيشنهاد مي كنيم به فروشگاه قالي كاشان ( www.ghaliekashan.com ) مراجعه فرماييد . در فروشگاه قالي كاشان انواع فرش هاي فانتزي و مدرن ، فرش هاي كلاسيك ، فرش شگي ، فرش شنل ، فرش فريز ، فرش وينتيج و ... با طرح هاي به روز و خاص در ابعاد مختلفي مانند فرش 6 متري ، فرش 9 متري كاشان و ... قابل خريد است . فروشگاه قالي كاشان داراي زيبا ترين طرح هاي فرش است و با فروش مستقيم از كارخانه فرش كاشان را با بالا ترين كيفيت و ضمانت ده ساله با  قيمت ارزان عرضه مي كند .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/13 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

مقايسه گليم فرش و فرش ماشيني

                        فرش كاشان قالي كاشان مقايسه گليم و فرش   

 

فرش ماشيني از انواع مختلفي تشكيل شده است و همانطور كه احتمالا از قبل مي دانيد يكي از انواع اين فرش هاي ماشيني، فرش هاي فانتزي و گليم فرش ها هستند. در اين مطلب مي خواهيم به بررسي تفاوت هاي انواع گليم فرش و فرش ماشيني فانتزي بپردازيم كه قطعا مي تواند به شما در انتخاب فرش هاي مناسب كمك كند.

كلا اگر نگاهي به تاريخچه فرش بيندازيم، متوجه مي شويم كه زير انداز هايي از جنس پوست اولين زيرانداز هايي بودند كه بشر براي محافظت از سختي و سرماي زمين از آنها استفاده مي كرده است. اما اولين به اصطلاح فرش هايي كه توسط دست بشر بافته شده اند، گليم ها بوده اند.

گليم ها داراي ظاهري بسيار ساده و تشكيل شده از رنگ هاي شاد و طرح هاي بدون پيچيدگي مي باشند. براي بافت اين فرش ها نخ تار و پود را به هم مي بافند و بدون پرز، فرش توليد مي شود. گليم فرش هاي ماشيني نسبت به فرش ماشيني فانتزي داراي تفاوت هايي هست كه در طرح، نوع بافت فرش و نوع مواد اوليه خواهد بود و همچنين ميخواهيم به برخي از خصوصيات اشاره كنيم كه در اين دو نوع محصول به صورت متفاوت خواهد بود.

تفاوت فرش با گليم

مقايسه بين دو نوع فرشي كه تفاوت هاي بسياري با هم دارند، بسيار پيچيده نيست. شايد شما هم اگر در وهله اول به اين دو نوع فرش در كنار هم نگاهي بيندازيد، متوجه خواهيد شد كه با هم تفاوت هايي دارند، اما اين تفاوت ها عمدتا در چيست؟

در اين مطلب مقايسه اي درباره ويژگي هاي زير خواهيم داشت:

  •       مقايسه بين استحكام فرش ماشيني فانتزي و گليم فرش ها
  •       مقايسه بين نوع بافت
  •       مقايسه بين پاخور دو فرش
  •       مقايسه بين جنس نخ
  •       مقايسه ظاهري

در تعريف فرش يا گليم ابتدا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه هر بافته‌اي، هر پارچه‌اي و به طور كلي هر داربافتي يك تار دارد و يك پود. اين مسئله در مورد فرش و گليم نيز صادق است. اما فرش در اينجا يك تفاوت اساسي با گليم دارد كه آن هم پرز فرش است. اين در واقع اولين و مهم‌ترين تفاوت فرش با گليم است.

مقايسه پاخور گليم فرش و فرش فانتزي

منظور از پاخور در اينجا مي تواند دو موضوع باشد كه به هر دوي آنها مي پردازيم:

1-     ماندن جاي پا روي فرش

همانطور كه گفتيم، گليم فرش ها از ضخامت بسيار پاييني برخوردار هستند و نخ خاب ندارند. به همين دليل مي توان گفت كه جاي پا به خاطر نازك بودن روي گليم فرش ها نمي ماند. اما در فرش هاي فانتزي به اين علت كه ارتفاع نخ خاب بالا است، جاي پا اكثرا مشخص است و شما اگر بخواهيد براي فرشتان مشكلي از اين نظر ايجاد نشود، هر چند وقت يكبار با قسمت برس جارو برقي، آن را جارو بكشيد.

2-     لطافت و نرمي فرش

در فرش ماشيني فانتزي لطافت طبيعتا بسيار بيشتر از گليم فرش خواهد بود. در بافت فرش هاي فانتزي حداكثر تعداد شانه استفاده شده 700 شانه است كه نخ خاب آن به يازده ميلي متر هم مي رسد. بنابراين با توجه به اينكه در گليم فرش ها حداكثر ضخامت براي فرش نزديك به 3 الي 4 ميلي متر مي رسد، طبيعتا اين فرش هاي فانتزي هستند كه برگ برنده را خواهند داشت.

فرش پرز داره اما گليم نه!

همانطور كه اشاره كرديم فرش‌ها بر خلاف گليم‌ها علاوه بر تار و پود داراي پرز هم هستند. پرز فرش دقيقا همان چيزي‌ست كه كه مخاطب آن را لمس مي‌كند. اما در مورد گليم اين پرز ها وجود ندارند. يعني در گليم چيزي كه مخاطب آن را لمس مي‌كند مغز پشم يا كرك نيست، بلكه كناره كرك است. اصلاحا مي‌گوييم كه فرش‌ها پرز بافي و گليم‌ها تخت بافي مي‌شوند.

مقايسه جنس نخ فرش فانتزي و گليم فرش

نمي توان دقيق گفت كه جنس نخ دو فرش مذكور آيا با هم تفاوت دارند يا نه، چرا كه كارخانه هاي توليد كننده در اين زمينه بسيار متفاوت عمل مي كنند.

اما به طور كلي اكثرا در كارخانه هاي فرش ماشيني براي توليد انواع گليم فرش از نخ هاي ساده استفاده مي شود. نخ هاي بي سي اف، نخ هايي هستند كه براي توليد گليم فرش ها مورد استفاده قرار مي گيرند و تقريبا مناسب اين فرش ها است.

نخ هاي بي سي اف، نخ هايي هستند كه در قديم در صنعت فرش ماشيني بسيار پر استفاده بودند، اما به مرور زمان با آمدن نخ هاي جديد تر و مستحكم تر، به درجه سه و چهار نخ ها دست پيدا كردند.

اما در انواع فرش ماشيني فانتزي به اين علت كه نخ خاب وجود دارد، بايد نخ هاي استفاده شده از كيفيت بالاتري برخوردار باشند به همين دليل از نخ هايي مثل پلي استر و پلي پروپيلن استفاده مي شود. اين نخ ها علاوه بر استحكام خوبي كه دارند، ضد حساسيت هم هستند.

دكوراسيون جديد،فرش يا گليم ؟

احتمالا تا حالا متوجه شده‌ايد كه چرا فرش نسبت به گليم ارزش بيشتري دارد. گليم مثل فرش نفيس و فاخر نيست، چون هم سرعت بافت گليم از فرش بيشتر است و هم مواد اوليه براي توليد گليم كمتر از فرش مي‌باشد!

اما با اين وجود استفاده از گليم در دكوراسيون مدرن و امروزي بسيار رايج بوده و توجه بسياري از طراحان دكوراسيون داخلي را به خود جلب كرده است. چرا؟ به خاطر همان نقشه‌هاي ساده! چون نقشه‌هاي ساده گليم كاملا با دكوراسيون مدرن و امروزي تطبيق دارد.

 

البته استفاده از گليم در دكوراسيون كلاسيك و سنتي هم بسيار مورد توجه است. عملا اين به شما بستگي دارد كه چه گليمي با چه تركيب رنگ و چه  نقشه‌اي را براي دكوراسيون منزل‌تان انتخاب كنيد.

امروزه اين مسئله حتي در مورد فرش هم صدق مي‌كند. هرچند كه كاربرد فرش در دكوراسيون بيشتر براي سبك‌هاي كلاسيك و سنتي مناسب است، اما استفاده از آن در دكوراسيون مدرن نيز امكان‌پذير است.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/8 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

مطابقت رنگ فرش با دكوراسيون

               فرش كاشان قالي كاشان روانشناسي رنگ فرش

 

رنگ در دكوراسيون                                              

رنگ يك زبان جهاني است كه احساسات را تحريك مي كند و فرهنگ‌ها را شكل مي‌دهد. رنگ يكي از ملزومات با شكوه زندگي است، خانه اي كه غرق رنگ‌هاي مناسب باشد هميشه آرامش بخش است و بر خلاف ساير ملزومات دكوراسيون، يك بعد انساني دارد كه نمي‌توان آن را ناديده گرفت. در واقع رنگ، مي‌تواند حالت‌ها را تغيير دهد، فضاي خاصي را بوجود آورد و روحيه انسان را بهتر كند و جولانگاه خوبي براي خلاقيت انسان است .

تاثيرات روانشناسي رنگ

از نظر روان شناسي تاثيرات رنگ را مي توان بسته به روحيه افراد در مطابقت با خاصيت رنگ ها در كوراسيون مشاهده نمود. رنگ زرد روشن ترين رنگ بين كليه ته رنگها است. رنگ زرد نماد روشني و نور است و از لحاظ سمبوليك با فهم و دانايي ارتباط دارد و نشان دانش و معرفت است. قرمز: رنگي است بسيار انعطاف پذير و به حالات مختلفي در مي آيد. به شدت مي درخشد و به آساني تاريك و خاموش نمي گردد. رنگ قرمز سمبل حيات و زندگي است و بيان كننده ي هيجان و شورش است رنگ آبي: از نقطه نظر معنويت فعال به نظر مي رسد . آبي معني ايمان را مي دهد و به فضاي لاينتهايي و روح اشاره دارد(ايتن ،1374، 210 -216) و بر خلاف قرمز انبساط دهنده است. اتاق به رنگ آبي به نظر بزرگتر از آنچه هست مي آيد. قدرت دفاعي بدن را افزايش مي دهد و اثر آرام كننده بر سيستم اعصاب دارد. ولي استفاده دائمي از آبي باعث خستگي و افسردگي مي شود(موعودي، 1379، 59).

نارنجي: رنگي مركب از زرد و قرمز و در حد وسط اين دو رنگ است. رنگ نارنجي درخشش و تابندگي فوق‌العاده دارد و زماني كه متمايل به قرمز گردد انرژي فعالي در خود حفظ كرده است و به گفته موعودي رنگ نشاط و پايكوبي است و ضد خستگي نيز ناميده مي شود. نارنجي باعث تحريك سيستم تنفس مي‌گردد( همان ،58).

بنفش: رنگ مقابل زرد در دايره رنگي است و با آن تضادهاي شديد ايجاد مي كند. رنگ زرد نماينده هوش و دانش است و در مقابل، رنگ بنفش نمايشگر بي‌خبري، بي‌اختياري است (ايتن ،1374، 219). اثر آرام كننده بر قلب و تصفيه كننده بر خون دارد و به طور قابل ملاحضه اي ترس را كاهش مي دهد( موعودي، 1379، 60).

سبز: رنگ سبز رنگي است كه در حد وسط رنگ آبي و زرد قرار گرفته است. با تغيير نسبت‌هاي زرد و آبي كاراكتر سبز متغير مي گردد. رنگ سبز نشان دهنده‌ي آرامش و اميدواري است و آميزشي از دانش و ايمان است(ايتن ،1374، 219) و باعث هماهنگي جسم، روح و ذهن مي گردد. فشار خون را كاهش مي دهد و فشار عصبي را آرام مي سازد( موعودي، 1379، 58و 59).

 

چند توصيه جهت انتخاب بهترين رنگ فرش در هماهنگي با دكوراسيون

با توجه به اهميت رنگ و تاثيرات رنگ از نظر روان شناسي بسياري از موارد فوق را مي توان در زيبايي رنگ فرش مشاهده نمود و انها را به فرش نيز تعميم داد.

اگر فضا را كوچك تر بخواهيم:

به كار بردن فرش‌هايي با طرح هاي بزرگ، استفاده از پوشش‌هاي متفاوت براي كف در يك فضا، استفاده از قالي و قاليچه، مخصوصاً با رنگ ها و طرح هاي متفاوت فضا را كوچك تر از آنچه هست نشان مي‌دهد.

پوشش كف و ارتباط آن با ارتفاع فضا:

به كار بردن كف پوشي با بافت درشت يا پرز بلند مانند فرش شگي ، سبب مي شود اين پوشش در چشم بيننده نزديك‌تر ديده شود. همين تاثير سبب مي شود تا فاصله كف تا سقف هم كمتر به نظر آيد.

كف پوش تيره تر از ديوارها:

بهتر است رنگ انتخابي براي فرش، رنگي ساده، هماهنگ و تيره تر از ديوارها باشد، چرا كه فضا را گرم و صميمي، خانگي و دلچسب مي نمايد.

كف پوش روشن تر از ديوارها:

به كار بردن رنگ روشن براي كف سبب مي شود تا كف نواراني و درخشان بنمايد. انتخاب رنگي ساده، هماهنگ و روشن تر از ديوارها به كامل شدن اين حس كمك مي كند.

اگر بخواهيم فضا بزرگ تر ديده شود:

انتخاب پوششي يك دست و با رنگي ساده، بدون طرح با بافتي نرم سبب مي شود فضا بزرگ تر به نظر آيد و اين تأثير با ادامه اين پوشش به ديگر راهرو ها و اتاق ها بدون انقطاع، بيشتر مي شود .

بنابراين اهميت رنگ را نبايد از نظر دور داشت، زيرا رنگ فرش به عنوان يك عامل مهم متحد كننده و تعيين كننده محدوده ديد تلقي مي شود. رنگ فرش بايد معقولانه و با دقت و تأمل انتخاب شود.

در مورد انتخاب رنگ بايد به نكات زير توجه نمود :

*از رنگ ‌هاي مورد علاقه تان استفاده كنيد، چون احساسات شما مهم است و نشان دهنده شخصيت شماست.

*طرح و ابعاد اتاق و رنگ وسايل به كار رفته در منزل را در نظر بگيريد.

*ميزان نور و روشنايي منزل را مد نظر قرار دهيد (بدوانو، 1389، 35).

*برخي از بخش هاي تالار، چه از طريق هوا و چه در نتيجه رفت و آمدهاي زياد، در معرض گرد و غبار و آلودگي قرار مي گيرد. بايد سعي شود اين گرد و خاك در روي كفپوش با توجه به رنگ آن، بد نما و زننده به چشم نيايد.

*بعضي از رنگ ها مي توانند اين عيب را در خود پنهان كنند تا لحظه به لحظه در معرض ديد قرار نگيرند. بهتر است در اين قبيل جاها براي قسمت هاي سرو غذا و امثال آن، از طرح ها يا تركيب هاي لكه لكه يا خال خال استفاده شود.

 *در قسمت هايي كه رفت و آمد كم است و مشكل گرد و خاك بسيار كم يا احياناً در حد صفر است، مي‌توان از رنگ هاي روشن استفاده نمود.

*كفپوش محل هاي پر رفت و آمد بايد داراي رنگ هاي تيره تر با بافت هاي مختلف و طرح‌هاي گوناگون باشد .

اميدواريم اين مطلب در انتخاب رنگ فرش ماشيني به شما كمك كرده باشد .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/26 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

چه فرشي براي آشپزخانه مناسب است؟

نكات كليدي در زمينه فرش آشپزخانه - دكوراسيون خانه / فرش كاشان قالي كاشان

 

مهم ترين و پركاربردترين فضاي هر خانه اي آشپزخانه است. بنابراين خيلي مهم است كه فضاي آشپزخانه دلنشين، راحت و تميز باشد، همچنين كسل كننده و شلوغ نباشد. دكور، نور، چيدمان وسايل، رنگ و جنس كابينت ها و … همه از عناصر مهم يك آشپزخانه دلنشين هستند كه البته يكي از اين عناصر مهم نيز فرش است. خريدفرش آشپزخانه مي تواند فضا را گرم و مطبوع كند اما مهم است كه در انتخاب فرش آشپزخانه اشتباه نكنيد.

قطعا در هنگام خريد فرش براي آشپزخانه به زيبايي آن اهميت مي دهيد. فرش زيبا و مناسب مي تواند حال و هواي آشپزخانه شما را عوض كند البته بايد دقت كنيد كه رنگ فرش با ديگر اجزاي آشپزخانه هماهنگي داشته باشد و بهتر است از رنگ هاي شاد و اشتها آور استفاده كنيد. آشپزخانه محيط گرم و پرانرژي است و شما مي توانيد با انتخاب فرش مناسب اين انرژي را هدايت كنيد، به آشپزخانه آرامش ببخشيد و يا شور و هيجان آن را دو چندان كنيد. فرش هاي آشپزخانه چه از نظر طرح و رنگ و هم از نظر جنس تنوع زيادي دارند، و اين ممكن است شما را به اشتباه بياندازد بنابراين فراموش نكنيد كه علاوه بر زيبايي فرش بايد به نكات ديگري نيز توجه كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد، كه ما در اينجا به چند نكته اشاره مي كنيم:

 

نكات كليدي در خريد فرش آشپزخانه:

  • فرشي انتخاب كنيد كه شما را به دردسر نياندازد…

آشپزخانه محيطي است كه هميشه بايد تميز باشد، فرش آشپزخانه بيشتر از فرش هاي ديگر خانه به نظافت احتياج دارد. بنابراين بهتر است از فرش ماشيني استفاده كنيد تا هنگام شست و شو و جارو كشيدن فرش آسيب كمتري ببيند. معمولا كف آشپزخانه ها طوري طراحي شده اند كه قابل شست و شو هستند و حتما راهي براي خروج آب در آن تعبيه شده است اكثر افراد با مواد شوينده و يا دستمال كف آشپزخانه خود را تميز مي كنند، بنابراين بهتر است از فرش هاي سبك استفاده كنيد تا براي جا به جايي آن، هنگام شست و شو راحت تر باشيد. به طور مثال حتي مي توانيد از گليم هم براي آشپزخانه استفاده كنيد كه امروزه گليم طرفداران زيادي پياده كرده است. گليم ها طرح هاي زيبايي دارند و در عين حال به اندازه كافي سبك هم هستند.

 چه طرح مدرن را براي خريد فرش آشپزخانه خود بپسنديد و چه طرح كلاسيك بايد در نظر داشته باشيد كه فرش مورد نظر در مقابل رطوبت مقاوم باشد. البته شما مي توانيد از فرش و يا گليم كوچكي نيز براي جلوي ظرف شويي استفاده كنيد و با اين كار تنوع بيشتري به محيط آشپزخانه خود بدهيد به خاطر داشته باشيد از فرش هايي با كيفيت بالا استفاده كنيد. همچنين فرش هايي كه پرزها و ريشه هاي بلندي دارند براي آشپزخانه مناسب نيستند چون معمولا اين پرز و يا ريشه ها محل تجمع آلودگي مي شود و هنگام جارو كشيدن ممكن است دچار دردسر شويد.

  • خريد فرش آشپزخانه با رنگ خيلي روشن كار درستي است؟

در انتخاب و خريد فرش آشپزخانه بهتر است به اين نكته توجه داشته باشيد كه از فرش هايي با رنگ خيلي روشن استفاده نكنيد زيرا كمترين كثيفي و آلودگي را نشان مي دهد، طرح هاي شلوغ و شاد مي تواند انتخاب مناسب تري براي آشپزخانه شما باشد و همچنين به نور آشپزخانه خود توجه كنيد در آشپزخانه با نور كم از فرش هاي خيلي تيره استفاده نكنيد. بهتر است تعادل را در انتخاب رنگ رعايت كنيد.

  • فرش آشپزخانه گران نخريد.

در هنگام خريد فرش آشپزخانه به اين نكته توجه كنيد كه لازم نيست از فرش بسيار گران قيمت و لوكسي استفاده كنيد چرا كه فرش در آشپزخانه ممكن است زود تر آسيب ببيند و فرسوده شود … مثلا پوسيدگي، آسيب ناشي از مواد شوينده ، سوختگي و … با اين كار از هزينه زياد نيز جلوگيري كرده ايد و در صورت آسيب مي توانيد فرش ديگري تهيه كنيد. پس فرش ارزان قيمت براي آشپزخانه گزينه مناسب تري است .

  • فرش هاي كوچك، گزينه هاي مناسب تر

اگر از فرش آشپزخانه براي زير ميز نهارخوري استفاده مي كنيد سعي كنيد فرش را كمي بزرگتر از ميز انتخاب كنيد، اين كار در حالي كه نماي زيبا تري به آشپزخانه شما مي دهد، فضا را نيز بزرگ تر نشان مي دهد. البته به خاطر داشته باشيد لازم نيست تمام سطح آشپزخانه را بپوشانيد. بهتر است از فرش خيلي بزرگ هم استفاده نكنيد، فرش را طوري انتخاب كنيد كه از لبه قفسه ها و كابينت ها كمي فاصله داشته باشد تا براي نظافت زير كابينت ها به مشكل برنخوريد.

در آخر لازم است بدانيد فرش ها از عناصر كليدي زيبايي خانه هستند و شما مي توانيد با انتخاب مناسب زيبايي بيشتري را به خانه خود بياوريد.

خريد مستقيم فرش آشپزخانه از كارخانه

براي خريد مستقيم فرش آشپزخانه از كارخانه مي توانيد به فروشگاه اينترنتي قالي كاشان مراجعه كنيد . اين فروشگاه اينترنتي جديد ترين طرح هاي فرش آشپزخانه را با بهترين كيفيت دارا بوده و هر سيلقه اي را راضي مي كند . ضمانت نامه 36 ماهه كيفيت و اصالت از ويژگي هاي مهم فرش هاي اين مجموعه است . قيمت مناسب محصولات قالي كاشان نيز به دليل خريد مستقيم از كارخانه است كه سبب كاهش چشم گير هزينه هاي خريد فرش خواهد شد .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/20 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

چرا بايد از ريشه فرش ماشيني محافظت كنيم؟

                          تاريخچه فرش ماشيني در ايران

يكي از قسمت هاي مهم فرش كه كمتر به آن توجه مي كنيم، ريشه فرش است. در واقع در فرش ماشيني و دستباف يك قسمتي داريم به نام ريشه كه معمولا نخ هاي سفيد در آن به كار رفته است. جالب است بدانيد كه مراقبت از ريشه فرش ها مي تواند بسيار مهم باشد، چرا كه در صورت عدم توجه به آن، ممكن است به ساختمان اصلي فرش شما هم آسيب وارد شود.

ما در اين مطلب براي اينكه آگاهي شما را در زمينه مراقبت از ريشه فرش بالا ببريم، مطلبي تهيه كرده ايم تا بتوانيد آن را مطالعه فرماييد. جالب است بدانيد كه ريشه در انواع فرش ماشيني و دستباف متفاوت است و از نظر ساختار با هم فرق دارند.

در فرش دستباف، ريشه جزئي از فرش به شمار مي رود اما در فرش ماشيني، ريشه ها بيشتر جنبه تزييني دارند و براي اينكه شبيه فرش هاي دستباف شوند، در قسمت هاي نهايي تكميل فرش به آن چسبانده شده اند. در واقع ريشه در فرش ماشيني كارايي كه در فرش هاي دستباف وجود دارد را ندارد و علنا يك وسيله تزئيني است.

البته اين وسيله تزئيني هم گاهي اوقات براي محافظت از خود فرش هاي ماشيني به كار مي رود. مثلا در بعضي از مواقع ريشه ها مي توانند سپر بلاي كل بافت فرش شوند، اما نه به آن ميزان كه در فرش هاي دستباف ديده مي شود.

پس با ما همراه باشيد تا ادامه اين مطلب را با هم دنبال كنيم.

ريشه فرش ماشيني و دستباف چيست؟

قبل از اينكه به بررسي مراقبت از ريشه فرش و نكات مربوط به آن بپردازيم، بايد بدانيد كه ريشه در فرش چيست و چه كارايي دارد. در واقع ريشه فرش واژه نام آشنايي در صنعت قاليبافي شناخته مي شود، اما خب بعضي ها هم هستند كه در اين زمينه اطلاعاتي ندارند. دقيقا اين قسمت را براي آنها مي نويسيم.

در انواع فرش دستباف، به قسمت هاي انتهايي بالا و پايين فرش كه به صورت نخ هاي سفيد يا كرم رنگ هستند، ريشه گفته مي شود. انواع ريشه ها در فرش عبارتند از: ريشه هاي گره دار، ريشه هاي توري، ساده و زنجيري.

ريشه هاي فرش دستباف هم داراي جنبه ظاهري و زيبايي هستند و هم به خاطر اينكه جزئي از بافت فرش به شمار مي روند، مراقبت از آنها حياتي است. پس ديگر تكرار نكنيم كه اگر فرش دستباف داريد، حتما به ريشه هاي آن دقت داشته باشيد و از آن مراقبت كنيد. ما در ادامه نكاتي را آماده كرده ايم كه براي نگهداري از ريشه فرش خواهد بود.

اما در فرش ماشيني، ريشه تفاوت هايي با فرش دستباف دارد. براي اينكه به فرش هاي ماشيني ريشه را براي زيبايي بيشتر اضافه كنند، بعد از اينكه تمام مراحل طراحي و بافت آن انجام شد، عملياتي هست به نام ريشه زني كه در آن ريشه ها را با دستگاه يا با دست به انتهاي بالا و پايين فرش اضافه مي كنند.

در صنعت فرش بيشتر سعي مي شود كه از دستگاه هاي اتوماتيك ريشه زني استفاده شود چون نسبت به گره هاي دستي هم سرعت بالاتري دارد و هم اينكه داراي دقت بالاتري است. اين امر سبب مي شود كه ما يك ريشه يكنواخت و شبيه به واقعي داشته باشيم. بعد از اينكه ريشه در ابعاد مورد نظر توليد شد، حالا بايد آن را به انتهاي فرش مورد نظر ما اتصال بدهند.

در اين زمينه بايد از متخصصين استفاده شود و با راهكار هايي عمليات اتصال به صورت محكم و با كيفيت صورت بگيرد.

قطعا در دو نوع فرش دستباف و ماشيني بايد از ريشه ها مراقبت كرد، اما چرا ؟

  •    در فرش هاي دستباف علاوه بر اينكه زيبايي فرش شما هستند، جزئي از بافت تار و پود فرش به شمار مي روند و در صورت عدم مراقبت از آن ممكن است فرش شما با مشكل در بافت و ساختمان مواجه شود. در ضمن ريشه هاي فرش به اين علت كه داراي ظاهري روشن هستند ( رنگ سفيد و كرم ) به همين دليل در صورت آسيب يا تيره شدن، در چشم هستند و در اين زمينه خيلي بايد دقت داشته باشيد چون در ذهن مخاطبان و مهمانان شما اثر منفي خواهد داشت.
  •     در فرش هاي ماشيني هم ريشه ها بيشتر جنبه تزييني دارند. اما اگر قسمتي از اين ريشه ها آسيب ببينيد به همان دليل مشابهي كه در بالا گفتيم، در ديد هستند و در ديد مخاطبان جالب به نظر نمي رسد كه يك فرشي داشته باشيم كه ريشه هاي آن در قسمتي از بين رفته است و در قسمتي هم كم و زياد شده است.

پس اينها دلايل محكمي براي شما خواهند بود كه حتما راهكاري براي محافظت از ريشه به كار بگيريد. ما اين راهكارها را براي شما نوشته ايم، با ما همراه شويد و بخوانيد.

راهكاري هاي مراقبت از ريشه فرش ماشيني و دستباف

راهكاري هاي مختلفي وجود دارند كه شما مي توانيد از آن براي مراقبت از ريشه فرش ماشيني و دستباف استفاده نماييد. اين راهكار ها را براي شما به صورت يكجا جمع بندي كرده ايم و مي توانيد از اين پيشنهادات استفاده ببريد:

·    لفافه دوزي براي محافظت از ريشه فرش

يكي از روش هايي كه براي مراقبت از ريشه فرش به كار گرفته مي شود، لفافه دوزي ريشه است. شما مي توانيد ريشه مورد نظر خود را به متخصص آن بسپاريد و با استفاده از پارچه هاي محكم يا برزنت، دور تا دور ريشه شما را مي بافند و بدين ترتيب محافظي سفت و سخت براي ريشه خواهيد داشت. البته اين روش جلوه ندارد چون ريشه ها را پنهان مي كند.

·    استفاده از كاور ريشه فرش

يكي از بهترين روش ها براي مراقبت ريشه، استفاده از كاور فرش است. كاور هايي كه براي ريشه استفاده مي شوند معمولا به صورت شفاف هستند و مي توانند هم جنبه ظاهري آن را حفظ كنند و هم اينكه مي توانند براي شما از ريشه ها مراقبت كنند.

كاور ريشه در انواع پلاستيك و توري ديده مي شود و بهترين نوع آن را مي توان توري ناميد. توري ها به خاطر اينكه شبكه بندي شده هستند، اين ويژگي را دارند كه سبب ورود جريان هوا به درون ريشه ها مي شوند و اينگونه هوا درون ريشه ها هم گردش خواهد داشت و باعث ماندگاري بيشتر آن خواهد شد.

كاور ريشه داراي قيمت مناسبي است و نسبت به نوع قبلي يعني لفافه دوزي براي شما هزينه كمتري بر جاي خواهد گذاشت، چرا كه به غير از جنس برزنت و يا پارچه، بايد دستمزد فردي كه لفافه دوزي مي كند را هم در نظر بگيريد. كاور ها را مي توانيد در فروشگاه هاي مختلف تهيه كنيد و هم اينكه مي توانيد به صورت غير حضوري از فروشگاه هاي مجازي با ارسال اطلاعات مربوط به فرش خود، خريد را انجام دهيد.

توصيه ما هم اين است كه به جاي استفاده از روش هاي ديگر، حتما استفاده از كاور ريشه را در اولويت خود براي استفاده قرار دهيد.

·    استفاده از چسب فرش

چسب فرش، در واقع همانطور كه از نامش پيدا است، راهكاري دلچسب نيست و شايد كمي كثيف كاري داشته باشد. اما مي تواند از ريشه هاي شما مراقبت كند. چسب ها خودشان يك خاصيتي كه دارند، مي توانند با چسبيدن به ريشه ها باعث از بين رفتن آنها شوند، چرا كه در خود مواد شيميايي دارند و اين امر سبب مي شود ريشه ها با خرابي مواجه شوند.

لازم به ذكر است كه استفاده از چسب فرش، روش هاي مختلفي دارد كه راحت ترين آن، استفاده از چسب هاي نواري است كه بعضا به فكر برخي از خانم هاي خانه دار مي رسد. ولي اگر اين متن را ميخوانيد، از شما خواهش مي كنيم كه در نظر بگيريد در صورت استفاده از چسب ها ريشه فرشتان اگر چه از ديگر بلايا در امان بماند، اما از جنبه هاي ديگري كه گفتيم به بافت ريشه آسيب رسان هستند و به علاوه اينكه اجازه گردش هوا را در بين ريشه ها مي گيرند.

چند نكته براي اينكه ريشه فرش هايتان نو بمانند و كمتر خراب شوند:

به غير از انواع محافظ هايي كه براي ريشه فرش ماشيني و دستباف گفتيم، روش هايي هم موجود هستند كه به شما كمك مي كنند ريشه هايي تميز تر و سالم تر داشته باشيد.

  •   هنگام جارو زدن، بايد مراقب ريشه فرش ها باشيد. اگر از جاروبرقي هايي با سره هاي برس دار براي تميز كردن اين قسمت استفاده كنيد، خيلي به شما در سالم ماندن ريشه هاي فرش كمك مي كند. در غير اينصورت مكش مستقيم، سبب آسيب به ريشه مي شود.
  •     براي شستشوي قسمت ريشه از مواد اسيدي استفاده نكنيد. برخي ها هستند كه از شوينده هاي قوي و سفيد كننده براي اين قسمت استفاده مي كنند، اما راهكار ما استفاده از فرچه و شامپو فرش است كه همان كار را براي شما انجام مي دهد اما به بافت فرش و ريشه آن آسيب وارد نمي كند.
  •     در هنگامي كه خودتان ريشه فرش را تميز مي كنيد، با خشونت با ريشه ها برخورد نكنيد. بهترين كار كه سبب تميز شدن تمام قسمت ها و از بين رفت چرك ها در ريشه مي شود، اين است كه از فرچه هاي آغشته به مواد شوينده مخصوص فرش ماشيني و دستباف استفاده نماييد.

برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/6 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش گبه چيست ؟

               فرش كاشان قالي كاشان گبه ماشيني سنتي كاشان

 

تعريفي از گبه

گبه را در مختصرترين حالت خود مي توان به عنوان نوعي قالي با پرزهاي بلند معرفي نمود كه در بافت آن شمار پود بيشتري به كار رفته است. اما بگذاريد كه در اين مقاله، به صورت دقيق تر به معرفي آن بپردازيم.
 
در زمان هاي قديم، انسان هاي اوليه با استفاده از پوست حيوانات براي خود زيرانداز مي ساختند و از آن استفاده مي كردند. با گذشت زمان، آن ها ياد گرفتند كه با ريسيدن پشم حيوانات داراي پوست پشمي، مي توانند گليم هاي ساده اي كه آن را به عنوان نخستين زيراندازه هاي تار و پود دار مي شناسيم ببافند. يكي از اين زيراندازه ها گبه مي باشد. اين زيراندازها معمولا از جنس قالي هستند كه در اندازه هاي كوچك تر بافت مي شوند. همانطور كه در بالا اشاره داشتيم، گبه ها مانند فرش هاي شگي پرزهاي بلندي دارند و در بافت آن ها شمار پود بيشتري به كار رفته است كه تاثير زيادي بر نرم بودن آن ها دارد.
به لفظ عادي مي توان گفت كه، گبه نوعي قالي گره بافته شده است با گره هاي درشت و پرزهاي بلند كه بلندي آن ها تا حدود سه سانتي متر مي رسد ( ۳سانتي متر خاب دارد )، و تعداد پودهاي آن در حدود ۳ تا ۸ مي باشد كه نرمي بالاي اين زيراندازها به آن ربط پيدا مي كند.

طرح ها و نقش و نگارهاي گبه

در ابتداي ظهور اين زيراندازها، گبه ها به صورت بدون نقش و ساده بافته مي شدند. اغلب، بافندگان ذاين نوع زيراندازها از محيط اطراف الهام مي گرفتند و طرح هايي كه در ذهن خود مي پروراندند را روي گبه ها پياده مي كردند. از آن جا كه معمولا بافنده هاي گبه، آن را براي نياز شخصي خود مي بافتند معمولا طرح هاي ذهني و حتي آرزوهاي خود را روي گبه ها پياده مي كردند.
 
با وجودي كه در گبه، هيچ طرحي از پيش تعريف شده اي وجود ندارد اما مي توان گفت كه از طرح هاي اصلي به كار رفته در گبه ها طرحي به نام ” كم” است. كه در واقع اين طرح با استفاده از يك مستطيل و يك رديف لوزي كه در وسط آن است تشكيل شده است. از مهمترين طرح ها و نقش و نگارهاي به كار رفته در گبه مي توان به موارد زير اشاره نمود:
 
طرح شير، كه از مهمترين طرح هاي به كار رفته و يك نقش مشترك در ميان بافندگان مناطق مختلف به شمار مي رود.
طرح خشتي و يا طرح قابي شكل، كه به عنوان كاربردي ترين نقش در گبه ها شناخته مي شود. اين طرح از طرح هاي مورد علاقه بافندگان فارس و بختياري به شمار مي رود. در واقع اساس اين طرح هاي خشتي را طرح هايي با قاب منظم تشكيل مي دهد كه به صورت جدا از هم با ديگر قاب ها، طرح هايي هماهنگ دارد.
 
طرح درخت، كه در ميان زندگي آدميان از جايگاه ويژه اي برخوردار است. از ميان طرح هاي مختلف درختان، درخت سرو كه نماد شادي است و درخت بيد مجنون كه نماد غم و اندوه است در طراحي گبه ها بيشترين كاربرد را دارد.

 

 

تفاوت گبه با فرش (قالي)

از تفاوت هاي گبه با فرش ماشينيمي توان به مواردي چون سايز، بلندي پرزها و همچنين شمار پود در گبه ها كه تعداد بالاتري دارند و باعث نرم تر شدن گبه ها مي شود اشاره كرد.
 
اين نوع از زير اندازه ها بر عكس فرش (قالي) در بافت خود از نقشه خاصي استفاده نمي كنند . بلكه طرح اين زيراندازها بر اساس ذهنيات بافنده است. به عبارتي بافندگان اين نوع از زيراندازها ، آنچه در ذهن خود دارند را روي كار پياده مي كنند. اين نوع از قالي اصولا به شكل فارسي باف و بر روي دارهايي زميني بافته مي شود.
 
بافت گبه به وسيله پشم خودرنگ مخلوط با موي بز صورت مي گيرد. كه  اين پشم ها بعد از اينكه به طور كامل شسته شدند ريسيده و تابيده مي شوند و سپس براي بافت مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

روش نگهداري

همان اندازه كه مراحل توليد يك گبه از اهميت خاصي برخوردار است، به همان اندازه نگهداري آن نيز نيازمند دقت و توجه مي باشد. چرا كه هرچه در نگهداري آن ها دقت بيشتري به كار ببريم، ماندگاري شان نيز بالاتر مي رود. از جمله عواملي كه باعث آسيب رساندن به اين زيراندازها مي شود مي توان به حشراتي چون بيد، موريانه، موش و … اشاره كرد. براي مقابله با آسيب اين حشرات موذي مي توان از محلول هاي شيميايي كه به صورت افشانه كردن بر رو و پشت گبه مورد استفاده قرار مي گيرند و همچنين استفاده از تنباكو ، نفتالين اشاره كرد. همچنين به ياد داشته باشيد كه از قرار دادن اين زيراندازها در محيط هاي تيره و تاريك و همچنين محيط هاي مرطوب پرهيز نماييد.

خريد اينترنتي گبه ماشيني از قالي كاشان

براي خريد گبه ماشيني با كيفيت و ارزان قيمت فروشگاه اينترنتي قالي كاشان را به شما پيشنهاد مي كنيم . اين فروشگاه اينترنتي محصولاتي فوق العاده با كيفيت و ضمانت شده را در خود جاي داده است . قيمت بسيار ارزان تر محصولات اين فروشگاه به دليل خريد مستقيم و بدون واسطه از كارخانه است . فروشگاه قالي كاشان انواع فرش هاي 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه ، 1500 شانه و 1600 شانه را با بالا ترين كيفيت دارا مي باشد . 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/29 ساعت: ۱۰ توسط:best-carpet :

فرش شنل چيست ؟

                            فرش كاشان قالي كاشان فرش شنل كاشان
 
از جديدترين محصولات فرش ماشيني فانتزي عرضه شده در بازار شنل مي باشد كه به همين دليل ما در اين مقاله توضيح خواهيم داد فرش شنل چيست و آيا فرش شنل خوبه يا خير تا بهترين خريد را براي كفپوش خانه خود داشته باشيد.
محصولات فرش شنل كه نام ديگرش فرش بلژيكي است در سال هاي گذشته به بافت رسيده و داراي طراحي مدرن با رنگ‌بندي شاد براي دكور هاي مدرنيته و شاد مي باشد كه قادر است در زيباتر كردن دكور خانه شما تاثير بسيار زيادي را قرار بدهد.
 در صورتي كه بخواهيد محصولات فرش شنل را در يك دسته بندي خاص قرار بدهيم بايد بگوييم كه شنل فرش در دسته محصولات فرش مدرن قرار داده مي‌شود كه كنار اين محصولاتي همچون فرش شگي ، گليم ،  فرش گرد ، گبه و… قرار داده شده است.
طرح هاي متنوع به كار رفته شده در فرش فانتزي شنل باعث شده است كه شما با هر سليقه اي كه باشيد از بين رنگ‌بندي هاي شاد عرضه شده براي محصولات فرش ماشيني شنل اقدام به خريد آن كنيد.

فرش شنل چيست !

در پاسخ به پرسش اينكه فرش شنل چيست ؟ بايد گفت محصولات فرش شنل از جمله كفپوش هايي مي باشد كه در دسته بندي فرش فانتزي و مدرن قرار داده شده است و داراي طراحي شيك و مدرن مي باشد.

در صورتي كه از طرح هاي اسليمي و سنتي خسته شده ايد و به دنبال فرشي با كيفيت با طراحي مدرنيته مي باشيد تا آن را در پذيرايي و يا روي راه پله هاي خانه پهن كنيد ، از بهترين انتخاب ها براي شما فرش شنل است.

 

از مزيت هاي فرش شنل مي توان به :

 وزن بسيار مناسب آن : اشاره داشت كه جابجايي فرش را نيز آسان كرده است و با اين فرش به راحتي شما مي توانيد اقدام به تغيير دادن دكوراسيون نماييد

قيمت بسيار مناسب فرش شنل : محصولات فرش شنل به صورت ارزان مي باشد و قيمت فرش شنل در ابعاد مختلف آن حتي در سال 98 بسيار ارزان و مناسب است كه مي توانيد آن را در ليست قيمت منتشر شده مشاهده كنيد.

طرح و نقشه شنل متنوع است :  محصولت فرش شنل به صورت متنوع در طرح و رنگبندي هاي متنوع در ابعاد مختلف به بافت رسيده است و به همين دليل شما با هر سليقه اي باشيد و يا حتي مشكل پسند نيز باشيد مي توانيد فرش شنل فانتزي فروشگاه زر فرش را خريداري كنيد.

 

كيفيت فرش شنل چيست !

محصولات فرش شنل از جنس ويكسوز به توليد رسيده اند و براي پشت فرش نيز از لاتكس استفاده شده است كه اين موضوع نيز باعث چسبيده شدن فرش به زمين سراميكي خواهد شد و از ليز خوردن فرش روي سراميك جلوگيري ميشود.

در خيلي از فرش ها از لاتكس استفاده نمي‌شود و علت اينكه در محصولات فرش شنل از لاتكس استفاده شده است ، وزن بسيار سبك و مناسب اين فرش مي باشد كه باعث ليز خوردن كفپوش بر روز زمين سراميكي مي‌شود.

لاتكس افتاده شده در فرش شنل باعث افزايش طول عمر محصولات فرش شنل شدن و ماندگاري بسيار بالايي را فرش فانتزي شنل براي دكور خانه مي تواند داشته باشد.

در صورتي كه مي‌خواهيد شست و شوي فرش شنل را انجام دهيد بايد به اين موضوع توجه داشته باشيد كه ظرافت اين فرش بسيار بالا مي باشد و در صورتي كه در اين كار تخصصي نداريد براي شست و شوي فرش شنل فانتزي مي توانيد قالي را به مراكز شست و شوي فرش شنل بسپاريد.

 

ويژگي فرش شنل چيست !

محصولات فرش شنل بسيار لطيف مي باشد و به صورت ضد لك نيز مي باشد كه به همين دليل در صورتي كه لك شدن فرش مورد اذيت شما بوده است خريداري فرش شنل ضد لك انتخابي بسيار عاقلانه خواهد بود.

در ادامه ويژگي هاي فرش فانتزي شنل بايد گفت كه اين فرش بدون پرز بوده و به علت استفاده از لاتكس در ساختار فرش بسيار مقاوم نيز مي باشد.

فرش شنل به صورت ضد چروك بوده و بسيار نرم مي باشد كه با كشيدن دستتان بر روي فرش اين لطافت را مي توانيد از فرش جذب كنيد.

 طرح هاي گل برجسته اين فرش فانتزي بسيار زيبا و دلربا مي باشد ، به صورتي كه با پهن كردن آن در دكور خانه مي توانيد نظر هر سخت پسندي را به خود جلب كند.

خريد فرش شنل

براي خريد اينترنتي فرش شنل فروشگاه قالي كاشان را به شما پيشنهاد مي كنيم . اين فروشگاه اينترنتي انواعي از زيبا ترين و جديد ترين فرش هاي فانتزي ماشيني را به نمايش گذاشته است . فرش هاي اين مجموعه بالا ترين كيفيت ممكن را داشته و در عين حال قيمتي ارزان نيز دارد . در فروشگاه قالي كاشان انواع فرش 700 شانه 1000 شانه ، 1200 شانه ، 1500 شانه و 1600 شانه با ابعاد مختلفي مانند فرش 9 متري و فرش 4 متري قابل مشاهده است .

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/22 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش طرح لايت چيست ؟

انواع طرح ها و نقشه هاي فرش هاي ماشيني را به سه دسته كلي طرح سنتي ، طرح كلاسيك و طرح مدرن تقسيم مي كنند اما اين تمام ماجرا نيست ودر دل هر دسته ده ها نوع فرش وجود دارد . طرح ها و نقشه هايي كه هر كدام در بين سليقه ايرانيان ، خانه ها و مكان هاي مختلف در هر نقشه از جهان جايگاه و جلوه خاصي دارند . در حال حاضر و در بازار امروز فرش و قالي تنوع محصولات به گونه اي است كه خريداران بي شك طرح هايي را پسند كرده و به اصطلاح دست خالي از بازار بيرون نمي روند . طيف موجود ميان طرح هاي سنتي تا مدرن سليقه پير و جوان را پوشش مي دهد .


فرش هاي مدرن ، جديد ترين طرح هايي هستند كه بر سطح فرش ها و قاليچه ها نقش مي بندند . جاي خالي اين طرح ها به حدي حس مي شد كه به محض ورود در بين مشتريان به فرشي پرفروش با عرضه و تقاضاي بالا بدل گشتند . فرش هاي ماشيني مدرن يا فانتزي ، انواع و اقسام مختلفي دارند از جمله فرش لايت كه به روزترين طرح در زمينه طرح هاي فانتزي است . فرش رنگ روشن و يا لايت ، طرح هايي را شامل مي شود كه بر فرش با ويژگي هاي خاصي كه فرش هاي ترك نام دارند نقش مي بندد . فرش هاي ترك نوع خاصي از فرش هاي فانتزي هستند كه ريشه در كشور تركيه داشته و با همان ظاهر و زيبايي در كارخانه جات ايراني و با كيفيت اين محصولات به توليد مي رسند . فرش هاي ترك به لحاظ ويژگي هاي بافتي و ظاهري كه در صدر آن ها رنگ روشن زمينه و به كارگيري طيفي از تركيب رنگ هاي روشن است ، باب خانه نوعروسان ، خانه هايي كه به تازگي مورد استفاده قرار گرفته اند و دكور شيك پسندان خواهد بود .
فرش لايت طرح ترك مي تواند به طرز عجيبي دكوراسيون را متحول نموده و زيبايي بي نظيري در فضا ايجاد كند . در ادامه مقاله با ما همراه باشيد تا بيشتر با فرش ترك آشنا شويد و اين محصول بي نظير را بر گزينه هاي خريد خود اضافه نماييد .


انواع مدل هاي فرش ترك


فرش هاي توليد شده در كشور تركيه به لحاظ زيبايي و تنوع رنگ و طرح ، بسيار متنوع بوده و در طرح ها و نقش هاي زيادي توليد مي شوند . شايد دليل اصلي اين موضوع اين است كه كشور تركيه در مد و فشن حرف اول را مي زند خصوصا در طراحي پارچه و بافته هايي نظير فرش و قالي و قاليچه . فرش هاي ترك كه در چند سال اخير و تحريم محصولات ايراني توجه بازارهاي خارجي را به خود جلب كرده است ، توسط توليد كنندگان ايراني هم قابل توليد مي باشد . به عبارتي ايرانيان فناوري توليد فرش ترك را بدست آورده و تحت عنوان فرش لايت طرح ترك به توليد مي رسانند .
در نقشه فرش هاي ترك از طرح هاي اصيل استفاده نمي شود ، با وجود آنكه فرش بافي در تركيه از كشورهاي ايران و ارمنستان الگو گرفته شده است اما طرح هايي مانند طرح اسليمي در فرش هاي ترك به چشم نمي خورد . در عوض طرح هاي جديد و مدرن اصلي ترين نگاره ها در فرش ترك هستند . فرش ترك مدل ها و طرح هايي جديد و زيبايي دارد كه به لحاظ تفاوت فاحش با طرح هاي سنتي و كلاسيك موجود بر روي فرش هاي ايراني مخاطبان خاص خود را به سرعت پيدا كرده و به اصلي ترين و محبوب ترين كف پوش زير پاي اتاق كودكان و … تبديل شده است . به فرش هاي ترك به خاطر رنگ هاي روشني كه دارد فرش لايت نيز گرفته مي شود . البته ناگفته نماند توليد فرش لايت طرح ترك در نگاره هاي اصيل هم امكان پذير است اما در كل و در حالت عمومي فرش ترك با نگاره هاي فانتزي غالب خواهد بود .


ويژگي فرش طرح ترك


فرش هاي مدرن در شانه و تراكم بسيار بالا توليد نمي شوند و اغلب داراي شانه 700 هستند . يعني در بافت خود تعداد 700 گره عرضي دارند در كل فرش هاي طرح مدرن و فانتزي به علت عدم استفاده از نگاره هاي ريز و پيچ در پيچ حتي اگر در شانه 700 يا 1000 هم توليد شوند زيبايي و جلوه خاصي داشته و عدم ظرافت و ريز باف نبودن در ان ها مشخص نيست . اما فرش لايت طرح ترك به علت داشتن طرحي متفاوت از ساير طرح هاي فانتزي و نياز به ظرافت در شانه و تراكم بالا هم توليد مي شوند . به همين خاطر فرش مدرن طرح ترك از نظر ظرافت به فرش هاي شبه دستبافت شبيه هستند . جالب است بدانيد تراكم اين محصولات تا 2100 گره هم مي رسد .
دستگاه بافت فرش مدرن طرح ترك شونهر آلمان است كه بافته هايي در 8 رنگ زمينه اصلي با فناروي بالا و تكنولوژي وز دنيا توليد مي كند .
ابعاد اين محصولات ، كاملا استاندارد بوده و در ابعاد 6 متر ، 9 متر و 12 متر اين محصولات قابل خريد هستند و واقعي و در ابعاد متداول و استاندارد بافته و توليد مي شوند.
عدم پرزدهي و عدم ايجاد آلرژي و حساسيت از مواردي است كه به عنوان مزيت به فرش طرح ترك نسبت داده مي شود . اين محصولات با وجود آنكه در طيف رنگي شاد و روشن توليد مي شوند اما ضدلك و ضد چروك بوده و در صورت ايجاد لكه و آلودگي آن را نمايان نخواهند كرد . عموما فرش مدرن طرح ترك در طرح هاي برجسته به چشم مي خورند و اين موضوع جذابيت فرش را بيشتر و بيشتر خواهد نمود .
ناگفته نماند كه قيمت فرش ترك با قيمت فرش هاي ماشيني ايراني تفاوتي جزئي داشته و فرش مدرن طرح ترك گران تر از فرش هاي ديگر هستند كه مي تواند اين اختلاف قيمت را از طريق خريد هاي ديجيتال ماركتينگ ، مراحعه به نمايشگاه ها و خريد در دوره هاي آفف و تخفيف مرتفع نمود .
ويژگي بارز فرش ترك كه خصلت شيك بودن به آنها بخشيده است ، داشتن طرح و رنگ ساده است . عبارت شيك بودن در عين سادگي به معناي واقعي كلمه در فرش مدرن طرح ترك به چشم مي خورد .
چرا فرش ماشيني ترك بخريم
خريد فرش طرح ترك غالبا توسط آن دسته از افرادي انجام مي شود كه علاقمند به داشتن دكوري زيبا و روشن هستند . اگر خانه شما كوچك است و يا اگر از نور كافي برخوردار نيست ، اگر از وسايل لوكس و فانتزي و اشرافي در فضاي خانه استفاده كرده و قصد داريد فرش ماشيني تكميل كننده اين فضا باشد ، اگر در خانه نيازمند آرامش و صميميت هستيد خريد فرش مدرن طرح ترك را از دست ندهيد و آگاه باشيد كه فرش طرح ترك عضو آخر پازل دكوراسيون منزل شماست .
اما هنگام خريد بايد از برند و فروشگاه معتبر خريد نماييد . تكنولوژي توليد فرش ماشيني ترك ، تقريبا نوپا بوده و هنوز آنطور كه بايد و شايد همه توليد كنندگان در آن متخصص نشده اند و تعداد كمي از برند هاي نامي توان توليد فرش طرح ترك در كيفيت بالا ، مرغوبيت بي نظير و زيبايي چشم گير را دارند . همانطور كه مي دانيم خريد از فروشگاه هاي اينترنتي يا ديجيتال ماركتينك مقرون به صرفه ترين و بهترين روش خريد است . پس خريد فرش مدرن طرح ترك به روش اينترنتي در اولويت خواهد بود چراكه در اين روش نيازي به رفتن به فروشگاه و صرف هزينه گزاف براي خريد محصول نداريم و از همه مهم تر با خريد مستقيم از توليد كننده از اصالت محصول مطمئن خواهيم بود .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/15 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش 1600 شانه، حقيقت يا دروغ

اين روزها در برخي تبليغات محيطي با عنوان هايي مانند ” توليد نخستين فرش 1600 شانه جهان ” مواجه مي شويم كه توجه مخاطبان و مشتريان فرش ماشيني را به خود جلب نموده است. در پي سوالاتي كه برخي از عزيزان در اين خصوص داشتند و شبهه هايي كه در ذهنشان ايجاد شده بود در رابطه امكان توليد فرش 1600 شانه تراكم 4800 و تفاوت آن با فرش 1500 شانه تراكم 4500، تصميم گرفتيم كه خبر توليد فرش 1600 شانه را مورد بررسي دقيق تر قرار داده و درستي و نادرستي آن را براي شما بزرگواران شفاف سازي كنيم. لطفا زود قضاوت نكنيد و اين متن را تا انتها مطالعه نماييد!

تحليل خبري و اطلاعاتي فرش 1600 شانه
در مرحله نخست اين شبهه وجود دارد كه هر محصول جديدي يك شركت توليدكننده دارد، به ويژه محصولات خاص همچون دستگاه هاي نساجي و به طور خاص تر دستگاه هاي بافت و توليد فرش ماشيني – توليد كننده هاي شاخص و شناخته شده اي دارند كه براي تمامي فعالان اين صنعت شناخته شده اند. بنابراين اگر دستگاه 1600 شانه توليد خود را آغاز كرده باشد،  مطمئنا از طريق وبسايت رسمي شركت توليدكننده آن منتشر مي شود.

شركت هاي توليدكننده دستگاه هاي بافت فرش ماشيني در حال حاضر منحصر شده اند به دو شركت وندويل و شركت شونهر. اين دو شركت مشهور و معتبر توليدكنده دستگاه هاي فرشبافي در تا زمان نگارش اين مقاله (آبانماه 1398 شمسي) هيچگونه خبري را در خصوص توليد، عرضه و يا حتي تصميم گيري در اين رابطه را در وبسايت هاي رسمي خود منتشر نكرده اند.

بررسي امكان فني توليد فرش 1600 شانه
نكته بعدي كه بايد به آن توجه كرد، همانگونه كه در مقاله مربوط به ” شانه فرش ” و ” تراكم فرش “ به طور كامل توضيح داديم، تراكم فرش (كه منظور همان تراكم طولي فرش است)، به راحتي قابل تغيير و كم و زياد كردن است. اما در مورد شانه فرش ماجرا بسيار متفاوت است. در حقيقت، تغيير در شانه فرش نه تنها در بعضي موارد غيرممكن است، بلكه در مواردي هم كه امكان افزايش شانه وجود دارد، با چالشهايي رو برو است كه اين كار را فقط با انجام تغييرات فني و طراحي مجدد دستگاه ممكن مي سازد.

البته بديهي است كه منظور ما از افزايش شانه فرش، آن گونه اي است كه بر روي يك دستگاه بافندگي اعمال مي شود تا آن را به سطح بالاتر ارتقاع دهد. مثلا تبديل و ارتقاء دستگاه توليد فرش 700 شانه به 1000 شانه و يا ارتقاء دستگاه توليد فرش 1000 شانه به فرش 1200 شانه و يا ارتقاء دستگاه فرش 1500 شانه به شانه اي بالاتر. و روشن است كه ساخت و توليد دستگاههاي بافت فرش با شانه بالاتر ممكن است و مورد بحث ما در اينجا نيست.

افزايش شانه فرش داراي چه چالش هايي است؟
يكي از چالش هاي افزايش شانه يك دستگاه بافندگي تغييراتي است كه بايد در ساختار و قطعات و ديگر موارد فني صورت گيرد. بنابر اين اگر شركتي بخواهد با انجام تغييراتي در دستگاه آن را به شانه بالاتر تبديل نمايد، بايد خود را آماده محدوديتهايي در توليد و راندمان فرش و همچنين انجام تغييرات در طراحي دستگاه نمايد. اين موارد مسلما مستلزم صرف هزينه زياد است. علاوه بر اين مدت زماني كه براي اين تغيير نياز است معمولا مدت طولاني است كه در اين مدت چرخ توليد شركت از كار مي افتد و اين نيز يكي ديگر از زيان هاي انجام اين تغيير است.

بعلاوه وقتي دستگاه بافت فرش ماشيني كه معمولا عرض آن 3 متر است به شانه بالاتر ارتقاء مي يابد، ناچار بايد افزايش شانه و تراكم عرضي را به شكلي جبران نمايد. اين امر سبب مي شود كه دستگاه تبديل شده كه قبلا مي توانست هر فرشي را تا عرض 3 متر ببافد پس از اين تغيير نهايتا مي تواند تا عرض 2.5 متر بافت نمايد. به عبارت ديگر ديگر امكان فرش 12 متري (3*4) با چنين دستگاهي وجود نخواهد داشت و نهايتا اين دستگاه مي تواند فرش 9 متري (2.5*3.5 متري) توليد كند.

مسلما اين يك محدوديت بسيار مهم براي يك دستگاه توليد فرش ماشيني است كه باعث مي شود فقط شركت هايي تن به اين كار دهند كه بيش از يك دستگاه بافندگي در يك گروه دارند و يا عرض دستگاه هاي بافندگي فرش آنها بيش از 3متر باشد. با تمام اين اوصاف و با در نظر گرفتن هزينه هايي كه افزايش شانه فرش ماشيني دارد، باز برخي از شركتها با جمع بندي مجموع سود و زياني كه در بلند مدت حاصل مي كنند اقدام به انجام اين كار كرده و مي كنند.

آيا فرش 1600 شانه توليد شده است؟
بنابراين با توجه به نكاتي و چالشهايي كه در بالا ذكر شد اگر شركتي بتواند بر تمامي چالشهاي پيش روي خود غلبه كند، مسلما امكان توليد و بافت فرش 1600 شانه امري در دسترس و ممكن خواهد بود. بنابر اين اگر شركتي بخواهد فرش 1600 شانه توليد و اين كار را با ارتقا دستگاه پايين تر انجام دهد و با محدوديت عرض دستگاه نيز مواجه نشود كافي است كه اولا، يك دستگاه فرش 1200 شانه با عرض 4 متر داشته باشد. ثانيا هزينه هاي طراحي مجدد و انجام تغييرات در بافت و غيره تقبل كند.

به عبارت ساده تر دستگاه توليد فرش 1200 شانه با عرض 4 متر امكان تبديل شده به دستگاه 1600 شانه با عرض 3 متر را دارد. خيلي ساده و خودماني اگر بخواهيم با يك مثال (ن نه چندان دقيق) بيان كنيم به اين شكل مي شود كه وقتي شما تراكم 1200 را كه در 4متري وجود دارد، فشرده كنيد مي توانيد تراكم 1600 را در 3 متر داته باشيد!

با توجه به شواهد و قراين موجود و مطالبي كه در بالا ذكر شد بايد بگوييم كه در حال حاضر (تا زمان نگارش اين مطلب – پاييز 1398 شمسي ) اگرچه دو شركت بزرگ و شناخته دستگاههاي توليد فرش ماشيني، تا كنون دستگاه هاي ويژه توليد فرش ماشيني با شانه بالاتر از 1500 توليد نكرده اند و به همين دليل در سايت آنها نيز مطلبي در اين خصوص درج نشده است اما امكان توليد فرش 1600 شانه با تراكم 4800 وجود دارد و شركت فرش خاطره كوير كاشان ، نخستين شركتي است كه اقدام به توليد فرش 1600 شانه نموده است.

چگونه ادعاي فروشندگان را ارزيابي كنم؟
شما مي توانيد درستي و نادرستي مطالبي را كه در تبليغات به چشم مي خورد، با روش هايي كه ما در همين وبسايت در رابطه با آموزش كامل فرش ماشيني، در اختيار شما قرار مي دهيم بسنجيد. و قيمت فرش 1500 شانه ، 1600 شانه 1200 شانه و … را درست ارزيابي كنيد. اميدوارم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/8 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

نقش شانه و تراكم در قيمت فرش ماشيني

نقش شانه و تراكم در قيمت فرش  

برخلاف طرح فرش كه تاثير چنداني در قيمت فرش ندارد، ميزان تراكم و شانه فرش تاثير مستقيمي بر كيفيت و البته قيمت فرش ماشيني دارد.هر شانه از فرش ماشيني ويژگي هاي خاص خود را دارد . به همين دليل به جز قيمت فرش ماشيني ، به سبك زندگي و انتظاراتي كه از فرش خريداري شده داريد نيز دقت نماييد . در اين مقاله قصد داريم شما را با تفاوت قيمت شانه هاي فرش ماشيني آشنا كنيم . 

يك راز بزرگ در خريد فرش ماشيني! 

در توليد فرش ماشيني تغيير در مقدار شانه فرش به راحتي امكان پذير نيست (و حتي در بسياري دستگاه هاي جديد غير ممكن است) اما مقدار تراكم فرش را مي توان به راحتي تغيير داد. و متاسفانه برخي از توليد كنندگان فرش براي اينكه مقدار مواد مصرفي كمتري در توليد فرش استفاده كنند و هزينه توليد را كاهش دهند ، تراكم استاندارد فرش را كاهش مي دهند. و مقدار تراكم درج شده روي فرش مقدار واقعي نيست!

تراكم استاندارد يك فرش ماشيني چه مقدار است؟ 

همانطور كه اشاره شد، تراكم معمول و استاندارد يك فرش ماشيني سه برابر مقدار شانه فرش است. به طور مثال تراكم استاندارد يك فرش 1000 شانه 3000 و تراكم استاندارد يك فرش 1200 شانه 3600 مي باشد.

البته امكان بافت يك فرش با شانه ثابت اما تراكم بالاتر نيز وجود دارد و مي توان يك فرش را با شانه ثابت فشرده تر توليد كرد تا تعداد گره هاي بيشتري در طول فرش قرار بگيرد.

براي مثال فرش 700 شانه معمولا در دو تراكم 2100 و 2550 شانه بافته مي شود. كه در تراكم 2550 به جاي اينكه در 10 سانتي متر از طول فرش 70 گره وجود داشته باشد 85 گره وجود دارد. معمولا براي بافت فرش هاي 700 شانه با تراكم 2550 از دستگاه هاي تمام كامپيوتري HCP استفاده مي شود.

تاثير شانه و تراكم بر قيمت خريد فرش ماشيني كاشان ! 

قيمت فرش علاوه بر ميزان شانه و تراكم به موارد زيادي مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ، وزن فرش و حتي برند و معروفيت شركت سازنده بستگي دارد، اما اگر تمام فاكتورهاي دو فرش را ثابت در نظر بگيريم و تنها تفاوت در ميزان شانه و تراكم فرش باشد، معمولا به اين شكل با تغيير قيمت فرش مواجه هستيم:

·         فرش 700 شانه معمولا حدود 20% از فرش 500 شانه قيمت بيشتري دارد.

·         فرش 1000 شانه معمولا حدود 15% از فرش 700 شانه قيمت بيشتري دارد.

·         فرش 1200 شانه معمولا حدود 10% از فرش 1000 شانه قيمت بيشتري دارد.

·         فرش 1500 شانه معمولا حدود 40% از فرش 1200 شانه قيمت بيشتري دارد.

 

 

 منبع: https://ghaliekashan.com/comprehensive-guide-carpet-shopping/


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/5/21 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش كاشان

 خريد فرش كاشان

فرش كاشان از ديرباز در بين همه شهرها زبانزد بوده و از اعتبار خاصي برخوردار بوده است. در زمان قديم كه فرش ماشيني نبود ، مردم از فرش دستباف كاشان استفاده مي كردند. اما با پيشرفت تكنولوژي و رورد فرش ماشيني به ميدان ، استفاده از فرش دستباف كمتر شد. يكي از دلايل مه ، قيمت پايين تر فرش ماشيبني نسبت به فرش دستباف بود و كساني كه توان پرداخت قيمت بالاي فرش دستباف را  ندادشتند و تعداد آنها كم نبود از مشتريان فرش ماشيني شدند.

فرش ماشيني كاشان نيز مانند فرش دستباف آن ، از اصلت و كيفيت بالايي برخوردار است به طوري كه نه تنها در كل ايران بسيار معروف است، بلكه به كشورهاي ديگر نيز صادر مي شود و مشتريان زيادي دارد. 

همه چيز در مورد فرش ماشيني كاشان 


انواع متداول فرش كاشان فرش  700 شانه، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه است . تراكم در اين فرش ها در بالاترين تراكم مي باشد و بر كيفيت اين فرش ها افزوده است. فرش 700 شانه كاشان داراي تركم 2550 ، فرش 1000 شانه داري تراكم 3000 ، فرش 1200 شانه داراي تراكم 3600 و فرش 1500 شانه كاشان داراي تراكم 4500 است. علاوه بر شانه و تراكم بلا در فرش كاشان ، در توليد اين فرش ها از نخ و الياف مرغوب و درجه يك نيز استفاده شده كه از دلايل ديگرو مهم محبوبيت فرش كاشان است. چرا كه جنس الياف استفاده شده در فرش رابطه مستقيمي با سلامت خانواده شما خواهد داشت. 

فرش هاي 700 شانه و 1000 شانه كاشان داراي نخ خاب بلند و بافت درش تر هستند. اين فرش ها به دليل خاب بلند كه دارند براي نشستن و دراز كشيدن مناسب هستند و براي افرادي كه به سبك سنتي زندگي ميكنند مناسب ترند. فرش 1000 شانه كاشان بافت شبيه فرش دستباف دارند. فرش 1200 شانه و 1500 شانه ريزبافت هستند. فرش 1500 شانه قيمت در حدود يك برابر و نيم فرش 1200 شانه دارند اما فوق العاده ريزبافت هستند. ولي فرش هاي 1200 شانه داراي طرح ها فراوان و متنوع نسبت به فرش 1500 شانه هستند و براي هر سليقه اي در  بين آن ها فرش پيدا خواهد شد.

گالري فرش كاشان از متنوع ترين طرح ها و فرش ها را در خود جاي داده و كيفيت محصول شما را ضمانت مي كند وشما محصولات باكيفيت و ممتاز را با كمترين قيمت درب منزل خود تحويل خواهيد گرفت.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/5/7 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

طرح هاي فرش ايراني از كجا آمده اند ؟

 طرح هاي فرش ايراني

بدون ترديد ريشه يابي و بررسي دلايل تولد و گسترش و حتي تغييرات طرح هاي فرش ايران ، چه از نظر فرم بندي و چه از نظر ريز نقشها و نگاره ها بهترين راه براي طبقه بندي و همچنين نام گذاري تمامي طرح هاي فرش است .

در اين راستا تاكنون مطالعات معدودي توسط كارشناسان مختلف اعم از ايراني و غير ايراني انجام يافته ، اما به دلايلي برخي از اين مطالعات از نتايج قابل قبولي برخوردار نبوده اند . عمده ي اين مطالعات نيز توسط افراد غير ايراني انجام يافته كه اصولا با فرهنگ و تاريخ ايران زمين آشنايي چنداني ندارند و لذا نتايج مطالعات آنها در بسياري موارد به خطا رفته است .

آيا فرش ايراني منشا تركي دارد؟ 

عده اي از محققان كه از دنباله روان نظريه منشاً تركي و كلاً غير ايراني فرش هستند، در اين راه به مطالعات و استنتاجاتي دست زده اند كه به تمامي هويت واقعي طرح هاي فرش ايران را سراسر مخدوش مي سازد . چند سالي است كه در مورد زادگان طرح هاي فرش اظهار نظرهاي عجيب ديگري نيز شنيده مي شود . اكثر نظرات متوجه دو ايده اصلي است يكي به نظريه «شرق به غرب » معروف است كه بر آن اساس الفباي اوليه طراحي به وسيله ي تركمن هاي آسياي مركزي به زنان ايران ، آناتولي و قفقاز انتقال يافته است . عقيده ي دوم در جهت مخالف نظريه ي اول است .

بر اساس نظريه «غرب به شرق » ، طرح ها از آناتولي سرچشمه گرفته و به سرعت در سراسر شرق گسترش يافته اند . بر اين اساس حتي گروهي از محققان كه طرفدار نظريه ي منشاً تركي فرش هستند ، در اصل و منشاأ تركي نقوش فرش ايران و فرش كاشان و ساير دستباف ها نظير گليم به مطالعات خاصي دست زده اند . آنها شروع مطالعات خود را از آثار دوران هاي بسيار دور انتخاب كرده اند تا به اصطلاح هيچ خدشه اي بر نظرات آنان وارد نگردد .

يكي از اين آثار ما قبل تاريخ مربوط به قرن نو سنگي در منطقه ي «شتل هويوگ» تركيه واقع در جنوب قونيه است و طرفداران منشأ تركي فرش بر روي اين آثار بسيار كار نموده اند . يك گروه كاملا مجهز ، متشكل از باستان شناس ، فرش شناس ، پژوهشگران و استادان دانشگاه به سرپرستي جيمز ملارت در مورد آثار مذكور مدتها مطالعه كردند و نتايج دستاورد خود را به طور مفصل در چهار جلد كتاب منشر ساختند و در نهايت تركيه را گهواره ي فرش بافي ناميدند و سر منشا بسياري از نقوش را نيز به آن مرتبط نمودند و حتي «شتل هويوگ » را اولين مركز فرش بافي در تركيه معرفي نمودند.

در اين ميان حتي اشاره اي به ايران نگرديد و نويسندگان كتب مذكور براي بسياري از موارد دلايل پيش پا افتاده اي را بيان نمودند . به عنوان مثال براي اثبات منشا تركي دستبافها كلمه گليم را بررسي نمودند . ميدانيم كه تركها به گليم «كيليم » مي گويند . آنان اين واژه را در ادبيات خود پي گرفتند و چون ادبيات ترك د راين مورد خالي بود از ادبيات فارسي كمك گرفتند . آنان به شعر فردوسي و ديگر شاعران عصر غزنوي استناد كردند و استنباط نمودند كه منظور اين شاعران از گليم ، كيليم بوده است و در نتيجه ريشه ي اين لغت تركي است و بنابراين اصل و منشا اين دستباف نيز تركيه بوده است . اما مهمترين از آن اينكه نقوش ديوار هاي شتل هويوگ را به نحوي رندانه باز سازي كردند و شباهت هايي تحميلي ميان آن نقوش و گليم هاي امروزي تركيه ) به دست داده اند و نتايج مطلوب خود را به دست آورده اند .

آيا فرش شناسان غربي درباره فرش ايراني به نتايج درستي رسيده اند؟ 

به طور كلي تا قبل از دهه ي هشتاد و شايد هم دهه ي 70 ميلادي علاقه زيادي به بررسي منشا طرح ها وجود نداشت و اغلب مطالعات انجام شده سابقه اي بيشتر از صدر اسلام را در بر نمي گيرد و بسياري نيز بر اين عقيده اند كه منشا همه ي طرح ها را بايد از زمان اسلام مورد بررسي قرار داد و عبارت هنر اسلامي را معرفي مي كنند . تنها در طي 20 سال گذشته است كه برخي از فرش شناسان با مطالعات خود به نتايج ديگري دست يافته اند . دكتر سيروس پرهام در مقاله اي انتقاد گونه چنين به تجربه و تحليل عملكرد غربيان پرداخته است .

« جهد شتابزده ي بيشترين فرش شناسان باختري در رمزگشايي نقشهاي قالي ايراني و گشودن طلسم تركيب خطوط در هم پيچيده ي اسليمي و ختايي ( كه به ظاهر از هر گونه معنا و مفهوم تهي است و به گفته ي هاكسي « زندگي چون طرح و نقش قالي ايراني است : زيبا ، ولي بي معني »)، قصه اي است دراز كه به چند دليل عمده تاكنون راه به جايي نبرده و جز يكي دو تن همه در اين راه پر پيچ و خم به بيراهه افتاده اند .

اساسي ترين علت ناكامي ، بيگانگي اكثريت عظيم فرش شناسان غربي است از تمدن و فرهنگ ايراني كه نقوش قالي نيز چون ديگر هنر ها ، در طول سده ها و بسا كه هزار ها ، از تار و پود پيدا و نهاني همين تمدن و فرهنگ پديد آمده است . تلاش در سنجيدن و باز نمودن نقشمايه هاي نگارين ناآشنا با ساده انديشي آغاز گشت كه از جهتي زاده ي اعتقاد به برتري تمدن و جهان نگري غرب بود .

از پس اين پندار ، كليد هاي رمز قالي شرقي به جاي آنكه در ژرفاي تمدن كهن خاور زمين جستجو گردد در لا به لاي انديشه هاي نو يافته ي باختري كاويده شد . پژوهش در سير تحولي نماد پردازي مغرب زمين ، جايگزين كند و كاو در انديشه هاي رمزي و نمادي و اساطيري مشرق زمين گرديد و نمادهاي شرقي به قياس مفاهيم نمادي غربي به سنجش در آمد .

چنين بود كه نقشمايه ي بيد مجنون ، كه در نزد بيشتر مردم غرب «بيدگريان» خوانده مي شود ، نقشمايه اي پنداشته شد مالامال غم و اندوه و قاليهايي را كه اين نقشمايه بر آن بود « فرش عزا » خواندند كه براي پوشش قبر و مراسم سوگواري بافته شده است ! هم در اين مرحله ي آغازي بود كه نگاره هاي سه گوش سر و گردن تجريد يافته ي جانوران ، «كليد يوناني » و «قلاب » نام گرفت و نقشمايه ي چهار بازويي ميانه ي ترنج هاي قاليهاي فارس «خرچنگ»و «رتيل» پنداشته گشت !

آيا نقوش فرش ايراني از ديگر كشورهاي مشرق زمين مي آيد؟ 

مرحله دوم كند و كاو را پژوهندگاني آغاز نهاده اند كه سرانجام در يافته بودند كه كليد رمز نقشمايه هاي شرق را نمي توان در فضاي فرهنگ غرب جستجو كرد . اما به مصداق حكايت ملانصرالدين كه كليد خانه اش را در جاي تاريك كوچه گم مي كند وليكن در گوشه ي روشن دنبال آن مي گردد « چون روشنتر است » اينان نيز راه نزديكتر و آسانتر و روشنتر را پيش گرفتند و آسياي صغير و سپس آسياي ميانه را نه همان خواستگاه قاليبافي كه مهد نقش مايه هاي قالي بافي پيش از روزگار صفويان بر شمرده اند . ( اصحاب پان توركيسم البته در اين ميان دستي داشته اند ) .

مرحله سوم هنگامي اغاز گشت كه تني چند پژوهش ژرفتر و گسترده تر در فرهنگ مشرق زمين را واجب دانستند تا به اصل و منشأ اين نقوش معمايي نزديكتر شوند . چون سرزمين هند به سابقه استعمارگري اروپائيان به غرب نزديكتر بود و آشناتر ، ابتدا شبه قاره هند را در نور ديدند و به وجد آمدند و در سير و سفر سر مستانه چندان دور رفتند كه به چين و آئين بودا هم رسيدند ، بسياري طرح و نقش ها كه هنرمندان و صنعت گران ايراني به روزگار سلاطين مسلمان كشمير در طول سده ي نهم هجري و سپس به همراه همايون پادشاه گوركاني در نيمه هاي سده ي دهم به هند برده و ترويج كرده بودند ، مغولي خوانده شد و دست پرورده ي پادشاهان گوركاني .

اما مرحله چهارم « طلسم گشايي » در فضاي پژوهشي خاصي بنيان گرفت كه به واقعيت هاي تاريخي نزديكتر بود ، چون تكيه بر پژوهش هاي گسترده اسلامي داشت . از آنجا كه جز قالي پازيريك ، هخامنشي ، تمامي نمونه هاي به دسترس افتاده ، پس از اسلام بافته شده بود ، همگي طرح و نقش هاي قالي بافي در پرتو انديشه هاي و تعاليم اسلامي به بوته سنجش نهاده شد . دست آورد پژوهشي اين مرحله بسيار پر بار بود ، و ليكن آن عيب را داشت كه همه چيز را در تاريخ پس از اسلام مي جست ، تو گفتي كه قالي بافي پس از اسلام پديدار گشته و پيش از آن هيچ نبوده است .

نويسنده در ادامه اضافه مي نمايد كه ترتيب اين مراحل چهار گانه بنا بر تقدم زماني نيست و گاه دو يا سه مرحله همزمان تحقق يافته و مرحله آغازي نيز از اوايل سده ي مسيحي حاضر تا به امروز در محافل و نشريه هايي همچنان بر دوام مانده است .»

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/4/17 ساعت: ۱۰ توسط:best-carpet :

ويژگي هاي فرش 4 متري

 

فرش يكي از لازم خانگي است كه نقش به سزايي در چيدمان و زيبايي دكوراسيون منزل شما دارد . ابعاد فرش نيز تاثير خاصي در نحوه چيدمان دكوراسيون و راحتي و آسايش شما دارد . فرش 4 متري يا قاليچه يكي از ابعاد فرش ماشيني است كه امروزه خريداران زيادي دارد . 

ويژگي هاي فرش 4 متري 

فرش 4 متري از ابعاد استاندارد فرش ماشيني با عرض 1.5 و طول 2.25 است . اين فرش ماشيني به عنوان قاليچه نيز شناخته مي شود و با كوچك تر شدن خانه ها و اتاق ها رواج زيادي در بين خريدارن فرش ماشيني پيدا كرده است .

با توجه به ابعاد كوچك اين فرش و وزن كمتر آن جا به جايي و حمل و نقل آن بسيار آسان است . اين سايز از فرش در تمام شانه هاي فرش ماشيني با جنس هاي مختلف و از هر طرح بافته مي شود . ولي اكثرا طرح هاي مدرن ، فرش هاي شنل و فانتزي در اين متراژ از فرش ماشيني پرفروش هستند .

فرش 4 متري در دكوراسيون 

اين فرش سايز كوچك معمولا در پذيرايي و نشيمن استفاده نمي شود و در اين بخش از منزل از فرش هاي ماشيني با متراژ بالاتر استفاده مي شود . فرش ساير 4 متري در اتاق هاي كوچك تر مانند اتاق خواب كاربرد دارد .

اين فرش ماشيني در دكوراسيون هاي مدرن جايگاه خاص خود را دارد . همان طور كه قبلا اشاره كرديم فرش هاي فانتزي و مدرن نسبت به فرش هاي كلاسيك اكثرا در اين سايز فروش دارند . فرش اتاق كودك نيز از اين قاعده مثتثني نيست . چرا كه وزن كمتر فرش باعث سهولت در شست و شو و جا به جايي آن است .

فرش هاي ماشيني با سايز 4 متر و يا گليم ها در اين سايز در آشپزخانه مورد استفاده قرار مي گيرند . هم چنين فرش هاي شنل ، پرزبلند و فانتزي نيز در اتاق هاي شخصي و يا اتاق كودك بسيار مورد استفاده قرار مي گيرند . 

با خريد از فرش كاشان , به دليل سفارش و خريد مستقيم فرش از كارخانه اطمينان داشته باشيد كه فرش شما در تمام ابعاد به راحتي قابل دسترس براي شما خواهد بود . 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/4/10 ساعت: ۱۸ توسط:best-carpet :

فرش 9 متري

ويژگي هاي فرش 9 متري 

فرش يكي از لوازم مهم و تاثير گذار در دكوراسيون منزل شما است . ويژگي هاي زيادي در هنگام خريد فرش ماشيني در انتخاب شما دخالت دارند مانند شانه و تراكم فرش ماشيني ، جنس نخ ، طرح و رنگ فرش و ... . سايز فرش نيز يكي ديگر از عوامل مهم است كه در چيدمان و زيبايي دكوراسيون شما نقش به سزايي دارد . فرش 9 متري يكي از سايزهاي محبوب و متعارف در بين خريداران فرش ماشيني است . در اين مقاله با ويژگي هاي اين متراژ از فرش آشنا خواهيد شد . 

ويژگي هاي فرش 9 متري 

فرش 9 متري از متداول ترين متراژ مورد استفاده فرش ماشيني است . اندازه متوسط و متعارف اين فرش ماشيني آن را  براي هر قسمت از منزل شما مناسب مي كند . ابعاد اين فرش به صورت عرض 2.5 متر و طول 3.5 متري است . فرش با متراژ 9 متر ، قيمت گران تر نسبت به متراژ خود دارند ، دليل اين امر اين است كه دستگاه هاي فرش ماشيني توانايي بافت عرض 3 متر را داند و نيم متر از عرض از فرش ضايعات مي شود و شركت هاي توليدي براي جبران اين خسارت قيمت اين متراژ از فرش را اضافه مي كنند .

آن چه در قيمت اين فرش ماشيني تاثيرگذار است جنس ، شانه و تراكم ، كيفيت الياف به كار رفته در فرش و فاكتور هاي ديگر است .

فرش با متراژ 9 متر در دكوراسيون 

از آن جا كه فرش با متراژ 9 متر اندازه اي متوسط و متعارف دارد در فضاي منازل زياد ديده مي شود . اين كه فرش خود را در چه قسمت از منزل استفاده كنيد ، شانه و جنس فرش نيز تعيين كننده آن خواهد بود .

اين فرش ماشيني براي نشيمن و پذيرايي بسيار مناسب است . البته انتخاب ابعاد فرش بستگي به نوع دكوراسيون شما نيز دارد . در نوع متعارف از چيدمان ، فرش شما چند سانتي متر با لبه ديوار فاصله دارد . اما در دكوراسيون هاي مدرن ممكن است بخشي از كف اتاق بدون فرش باشد .

پيشنهاد ما به شما اين است كه اگر پذيرايي بزرگي داريد ، به جاي استفاده از سايز هاي بزرگ از فرش ماشيني ، از چندين فرش 9 متري استفاده كنيد .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/3/27 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش 12 متري

فرش 12 متري 

ويژگي هاي فرش 12 متري 

فرش 12 متري بزرگترين سايز متعارف بافته شده در بين فرش هاي ماشيني است . ابعاد اين فرش ماشيني 3 * 4 است و ظاهر فرش مستطيل است . اين فرش ماشيني در كيفيت ، جنس ، شانه فرش ، تراكم فرش و ويژگي هاي متفاوت بافته مي شود . وزن اين فرش ماشيني بسته به جنس به كار رفته در آن و مهم تر از همه شانه آن متغير است و شانه هاي پايين تر فرش وزن بالاتر و شانه هاي بالاتر وزن كمتري خواهند داشت . چرا كه در بافت فرش هاي با شانه پايين تر از الياف ضخيم تر استفاده مي شود . 

فرش 12 متري چگونه در فضاي منزل استفاده شود ؟ 

همان طور كه مي دانيد انتخاب سايز مناسب براي هر فضا از منزل اهميت زيادي دارد . يكي از اصول انتخاب سايز فرش اين است كه لبه هاي فرش تا ديواره ي اتاق چند سانتي متر فاصله داشته باشد . آن چه در هنگام خريد فرش ماشيني بايد در نظر داشته باشيد اين است كه ابعاد فرش خود را به نسبت ابعاد اتاق انتخاب كنيد . براي قسمت هاي بزرگتر منزل مانند پذيرايي ابعاد بزرگتر از فرش را انتخاب كنيد و فرش با متراژ 12 متر براي پذيرايي هاي خيلي بزرگ مناسب تر خواهد بود .

فرش 12 متري در شانه هاي مختف براي هر قسمت از منزل كارايي خاصي دارد . مثلا اگر فرش شما در مكان پر رفت و آمد باشد ، فرش خود را در شانه هاي پايين تر مانند فرش 1000 و فرش 700 شانه شانه انتخاب كنيد و اگر به زيبايي و بافت ريز در فرش اهميت مي دهيد ، شانه هاي بالاتر مانند فرش 1200 شانه و فرش 700 شانه با متراژ 12 را انتخاب نماييد. 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/3/20 ساعت: ۱۰ توسط:best-carpet :

راهنماي خريد فرش ماشيني كاشان بدون واسطه از كارخانه

 


براي خريد اينترني فرش ماشيني كاشان بايد نكات مهمي را مدنظر داشت 

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام فرش ماشيني كاشان،  با مطالعه اين مقاله علاوه بر اينكه مي‌توانيد متناسب با بودجه خود، مناسب‌ترين و با كيفيت‌ترين فرش ماشيني كاشان را انتخاب كنيد، مي‌توانيد با خريد مستقيم فرش ماشيني كاشان از كارخانه به ارزان‌ترين قيمت ممكن فرش خود را خريداري كنيد و به ‌صورت شگفت‌انگيزي در هزينه خريد فرش خود صرفه‌جويي كنيد!

در هنگام خريد اينترنتي فرش ماشيني كاشان به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟ 


در زمان انتخاب و خريد فرش كاشان، علاوه بر طرح و زيبايي فرش، به موارد ديگري نيز بايد دقت كرد. در واقع اختلاف بسيار زياد قيمت دو فرش، بيشتر از اينكه به برند شركت سازنده مربوط باشد، به علت تفاوت در مواردي مانند ميزان تراكم و شانه، جنس نخ خاب فرش، جنس نخ تار و پود فرش، تعداد رنگ به‌كاررفته در بافت فرش و ... مي‌باشد.

اما در بين ويژگي‌هاي بسيار زيادي كه درباره فرش ماشيني كاشان مي‌توان به آن اشاره كرد "مقدار شانه و تراكم فرش" از مهم‌ترين و تأثيرگذارترين ويژگي‌ها در كيفيت و قيمت فرش ماشيني كاشان است كه در اين مقاله آموزشي به معرفي آن‌ها مي‌پردازيم:

شانه فرش چيست؟


به تعداد گره‌هاي موجود در يك متر از عرض فرش ماشيني شانه گفته مي‌شود.

براي مثال يك فرش ۱۰۰۰ شانه كاشان واقعي بايد در يك متر از عرض فرش ۱۰۰۰ گره داشته باشد و اين يعني در ۱۰ سانتي‌متر از عرض فرش بايد ۱۰۰ گره وجود داشته باشد. پس شما در هنگام خريد فرش به‌راحتي با استفاده از يك خط‌كش مي‌توانيد تست كنيد كه آيا مقدار شانه درج‌شده روي فرش واقعي است يا خير!

تراكم فرش چيست؟


به تعداد رديف پود موجود در يك متر از طول فرش ماشيني تراكم فرش گفته مي‌شود.

از آنجا كه در دستگاه‌هاي جديد، به ازاي هر رديف از گره‌هاي فرش، سه رديف پود استفاده مي‌شود، مي‌توان گفت مقدار تراكم فرش برابر است با تعداد گره‌هاي موجود در يك متر از طول يك فرش ضرب‌ در سه!

پس شما بازهم به‌راحتي مي‌توانيد تنها با استفاده از يك خط‌كش ساده متوجه شويد كه آيا مقدار تراكم درج‌ شده روي فرش واقعي است يا خير!

در واقع هر چه مقدار تراكم و شانه فرش ماشيني افزايش مي‌يابد، ظرافت و زيبايي فرش نيز افزايش مي‌يابد تاجايي‌كه در بازار از فرش‌هاي ماشيني ۱۲۰۰ شانه كاشان با عنوان فرش دستباف نما ياد مي‌شود!

تأثير شانه و تراكم بر قيمت خريد اينترنتي فرش ماشيني كاشان! 


قيمت فرش ماشيني علاوه بر ميزان شانه و تراكم به موارد زيادي مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ خاب، وزن فرش و حتي برند و معروفيت شركت سازنده بستگي دارد، براي مثال قطعاً قيمت فرش بزرگمهر كاشان يا فرش محتشم كاشان كه از برندهاي معتبر و باكيفيت فرش ماشيني كاشان مي‌باشند، نسبت به برندي كه نام و نشان خاصي ندارد بالاتر خواهد بود.

اما اگر تمام فاكتورهاي دو فرش را ثابت در نظر بگيريم و تنها تفاوت، در ميزان شانه و تراكم فرش باشد، معمولاً به اين شكل با تغيير قيمت فرش مواجه هستيم:

فرش ۷۰۰ شانه كاشان معمولاً حدود ۲۰% از فرش ۵۰۰ شانه قيمت بيشتري دارد.

فرش ۱۰۰۰ شانه كاشان معمولاً حدود ۱۵% از فرش ۷۰۰ شانه قيمت بيشتري دارد.

فرش ۱۲۰۰ شانه كاشان معمولاً حدود ۱۰% از فرش ۱۰۰۰ شانه قيمت بيشتري دارد.

خريد فرش ماشيني چند شانه براي من مناسب است؟ 


زيبايي طرح و نقش هاي فرش كاشان نه‌تنها در ايران بلكه در بازار جهاني فرش نيز زبانزد خاص و عام است، اما همان‌طور كه در بخش قبل مشاهده كرديد با افزايش شانه و تراكم فرش ماشيني علاوه بر ظرافت و زيبايي فرش، قيمت آن نيز افزايش مي‌يابد، بنابراين لازم است كه با توجه به نياز و بودجه خود انتخاب كنيد كه چه شانه‌اي از فرش ماشيني براي شما مناسب است!

معمولاً براي اماكن عمومي مانند مسجد و حسينيه‌ از فرش‌هاي ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه استفاده مي‌شود. اما در منازل بااينكه همچنان فرش ۷۰۰ شانه طرفداران زيادي دارد (خصوصاً به علت ارزان بودن فرش)، اما بسياري از خانواده‌هاي ترجيح مي‌دهند براي فضاهاي لوكس منزل مثل پذيرايي از فرش‌هاي ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه كه ظرافت و زيبايي بيشتري دارند، استفاده كنند.

خريد ارزان فرش ماشيني كاشان با خريد مستقيم از كارخانه! 


بعد از بررسي و انتخاب بهترين فرش ماشيني، نوبت به انتخاب بهترين محل براي خريد ارزان و باكيفيت فرش ماشيني كاشان است. پيشنهاد ما خريد اينترنتي فرش ماشيني كاشان از سايت قالي كاشان است.

سايت قالي كاشان علاوه بر اينكه داراي نماد اعتماد الكترونيكي از وزارت صنعت، معدن و تجارت ايران است، اين امكان را ايجاد كرده تا بتوانيد فرش‌هاي ماشيني خود را به ارزان ترين قيمت به‌صورت مستقيم از كارخانه تهيه كنيد. در سايت قالي كاشان امكان خريد ارزان فرش از كارخانه‌هاي كاشان مانند فرش عقيق كاشان، فرش بزرگمهر كاشان، فرش محتشم كاشان، فرش خاطره كوير كاشان، فرش نياوران كاشان، فرش گل نقش كاشان، فرش تاپ كاشان و ... وجود دارد.

مجموعه قالي كاشان اين امكان را فراهم كرده تا با حذف واسطه‌ها، مشتريان بتوانند فرش هاي ماشيني كاشان را به‌صورت مستقيم و به ارزان‌ترين قيمت ممكن از كارخانه توليدكننده خريداري كنند و علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه خريد خود، باوجود ضمانت ۱۲۰ ماهه كيفيت فرش هاي خريداري شده و همچنين گارانتي بازگشت وجه، با خيالي راحت و با اطمينان خاطر نسبت به انتخاب و خريد فرش ماشيني كاشان اقدام كنند.

همچنين كارشناسان حرفه‌اي و باتجربه اين مجموعه در هنگام انتخاب و خريد فرش در كنار شما هستند و شما را راهنمايي مي‌كنند تا بهترين فرش ماشيني را متناسب با نياز و بودجه خود تهيه كنيد. 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/3/6 ساعت: ۰۸ توسط:best-carpet :